• Anonym (petimäter, jaja!)

ensam/gemensam vårdnad .....

Ensam vårdnad heter det (_inte_ enskild!) ...

Gemensam vårdnad heter det (_inte_ delad vårdnad!)

• Svar på tråden ensam/gemensam vårdnad .....
  • Griseknoen35

Du glömde att gemensam vårdnad inte måste innebära varannan vecka, det kan även vara andra former utav umgänge... Enskild vårdnad innebär inte att umgänges föräldern inte får ha umgänge med sitt barn.. Det går att ha enskild vårdnad och ha varannan vecka och även andra former utav umgänge. Vårdnad har inget med umgänge att göra.... Så eftersom ts skrev vad hon stör sig på så skrev jag vad jag stör mig på i samma ämne :)

• Griseknoen35

Haha ensam vårdnad menar jag så klart. Säg inte inte för då gör man det man inte ska ;)

• Anonym (petimäter, jaja!)
    Griseknoen35 skrev 2013-06-13 23:19:27 följande:
    Du glömde att gemensam vårdnad inte måste innebära varannan vecka, det kan även vara andra former utav umgänge... Enskild vårdnad innebär inte att umgänges föräldern inte får ha umgänge med sitt barn.. Det går att ha enskild vårdnad och ha varannan vecka och även andra former utav umgänge. Vårdnad har inget med umgänge att göra.... Så eftersom ts skrev vad hon stör sig på så skrev jag vad jag stör mig på i samma ämne :)
    Och just för att vårdnadsformen inte har någon koppling till boende/umgänge så skrev jag inget om det ....
Svar på tråden ensam/gemensam vårdnad .....