• Anonym (längtar)

Gjorde en äggledarspolning idag..

Allting såg bra ut. Vattnet passerade fint. Fast i högra tog det lite längre tid innan vi kunde se vattnet. Kanske var det ett litet stopp som lossnade? =) Jag är på dag 5 i menscykeln och han kunde se flera fina ägg som låg och väntade. Hur var det för er?! 

• Svar på tråden Gjorde en äggledarspolning idag..
  • Anonym (inget)

För mig hade de svårt att se, troligen bra flöde på ena sidan, på andra vet de inte, kanske litet stopp. Blev inte gravid naturligt, men blev gravid med IVF!

Det är klart du skall hoppas, men rent vetenskapligt finns det inget stöd för att man lättare blir gravid efter spolning, även om många upplever att det hände precis efter.

• Anonym (längtar)
    Anonym (inget) skrev 2013-06-13 21:00:07 följande:
    För mig hade de svårt att se, troligen bra flöde på ena sidan, på andra vet de inte, kanske litet stopp. Blev inte gravid naturligt, men blev gravid med IVF!

Det är klart du skall hoppas, men rent vetenskapligt finns det inget stöd för att man lättare blir gravid efter spolning, även om många upplever att det hände precis efter.
    Hade du något flöde alls på andra sidan eller var det så att det inte kunde se alls. Hur var alla era andra prov? Blodprov samt spermaprov? :) tack för svaret!
  • Anonym (inget)
    Anonym (längtar) skrev 2013-06-13 21:06:57 följande:
    Hade du något flöde alls på andra sidan eller var det så att det inte kunde se alls. Hur var alla era andra prov? Blodprov samt spermaprov? :) tack för svaret!
    Bedömt som troligen normalt på ena sidan, svårbedömt / kunde inte säkert se på andra.

Alla andra prov var helt normala!

Lycka till!
  • Anonym (längtar)
    Anonym (inget) skrev 2013-06-13 21:32:11 följande:
    Bedömt som troligen normalt på ena sidan, svårbedömt / kunde inte säkert se på andra.

Alla andra prov var helt normala!

Lycka till!
    Okej! =)

Tack ska du ha!  
  • Anonym (..)

I mina var det tvärstopp..fick beskedet att jag inte kunde få barn.

Det var kört.

Det svaret jag fick när jag och maken gick därifrån gråtandes var "misströsta inte"

Ingen som ens ringt och sagt att "oj vi ber om ursäkt,så fel vi hade hur kunde detta misstag ske" när dom nu ser att efter deras usla koll fick vi två flickor!

• Pastell1983

Gjorde en förra hösten, allt såg bra ut och fri passage i båda. Gjorde heller inte ont.

Vad menar du med flera ägg? Flera äggblåsor? Det är normalt, sedan växer en snabbare än de andra.

• Pastell1983
    Anonym (..) skrev 2013-06-13 22:18:37 följande:
    I mina var det tvärstopp..fick beskedet att jag inte kunde få barn.
    Det var kört.
    Det svaret jag fick när jag och maken gick därifrån gråtandes var "misströsta inte"
    Ingen som ens ringt och sagt att "oj vi ber om ursäkt,så fel vi hade hur kunde detta misstag ske" när dom nu ser att efter deras usla koll fick vi två flickor!
    Usch då, men erbjöd de inte er IVF ens?

Grattis dock till två flickor Härligt!
  • Anonym (X2)

Min första misslyckades helt,det kom inte in nån vätska och läkaren sa att det var stopp. Jag ifrågasatte dock den domen,för jag hade inga skäl till stopp-ingen infektion,inga könssjukdomar så varför då stopp!? Gjorde om det vid laparoskopi och med högre tryck och jamenvisst,de var fri passage direkt! Så ibland är de för snabba att döma ut folk,det kan bara vara så att det går trögt av andra skäl än stopp. Vet också en som fick två barn spontant trots domen tvärstopp i båda äggledarna.

• Anonym (..)
    EmmieK skrev 2013-07-07 18:20:58 följande:
    Fick ett pluss här nu efter spolningen :))

Grattis :)
Svar på tråden Gjorde en äggledarspolning idag..