• MonkeyLover

Vilken är den ultimata tvillingvagnen?

Nu börjar det bli dags att beställa vagnen till de kommande tvillingarna. Men vi hittar inte riktigt rätt i djungeln.

Vi har en del krav:

- Barnen ska vara placerade bredvid varandra
    - När det är dags för sittdelen ska den vara vänd emot oss
    - Vagnen kommer köras både i stan men också på landet, oplogade vägar, skogsstigar osv
    - Det ska fungera att ha ståbräda på vagnen till storebror

Jag kommer säkert på fler krav, men det här är de viktigaste.

Förslag på vilken vagn vi ska kika vidare på?

Wilhelm 2011 Bebisar 2013
  • Svar på tråden Vilken är den ultimata tvillingvagnen?
  • MonkeyLover

Vi har kikat på samma! Tvekar dock inför att flera har påpekat att sittdelarna är ganska smala, men har inte haft tillfälle att testa med vår 18-månaders än...

• Aileen Allannah

Monkeyn har väldigt smala sittdelar, så risken är att du får byta vagn tidigare än du vill. Jag har en Basson Duo, och den är helt okej, finns lufthjul att köpa till så fungerar den bättre i skogen. Jag gillar inte ergonomiska sittdelar, och därför går Donkeyn bort. Förutom priset då.

• Mabaja

Jag själv tycker att bugaboo donkey är den ultimata barnvagnen! Helt fantastisk vagn. Värd varje krona.

• MonkeyLover

Donkeyn känns lite väl dyr! Dessutom gillar jag inte riktigt utseendet...

Basson Duo, var det den de  varnade för klämrisken?

Måste nog testa monkeyn med sonen i, så får man ju ett hum om vad den rymmer.

• Aileen Allannah
    MonkeyLover skrev 2013-06-12 22:12:11 följande:
    Donkeyn känns lite väl dyr! Dessutom gillar jag inte riktigt utseendet...

Basson Duo, var det den de  varnade för klämrisken?

Måste nog testa monkeyn med sonen i, så får man ju ett hum om vad den rymmer.
    Ja, om det är på Plus du menar? Det är den, låsningen är värdelös när den är ihopfälld, men man håller ju inte i de rörliga delarna, varken på den vagnen eller någon annan.
Svar på tråden Vilken är den ultimata tvillingvagnen?