Hos oss har det verkligen gått i perioder och perioderna kan variera från ett par dagar till flera veckor. Ibland är pappa bäst och roligast helt enkelt och ibland duger jag som mamma bäst. Vår dotter är just nu ca 6,5år.
Sedan varierar det lite beroende på vad som ska göras också. Läsa saga på kvällen är det alltid jag som ska göra, även om dottern är i en pappa-period. Gå ut och åka skateboard, cykla och såna saker, ja, då är det pappa som gäller även i mamma-perioder.
Och hur dessa perioder yttrar sig.. jadu, det kan vara vem som ska borsta tänder, vem som får godnatt-kramen först, vem hon vill sitta breve vid köksbordet, vem hon går till om hon ska fråga något/be om hjälp.
Jag tror inte att hon tycker bättre eller sämre om någon av oss, utan det är nog ganska lika. Hon tycker nog att vi är bättre och sämre på vissa saker dock, som tex det jag skrev om sagor och mer fysiska aktiviteter. Och det är ju helt korrekt. Jag läser bättre än min make och jag tycker det är roligt. Jag är dock hopplös på att åka inlines, skateboard och sånt. Givetvis snappar hon upp det och tyr sig till den som kan hjälpa henne bäst i såna situationer.