• lina95

Bh-mått

När jag mäter mig och tänkt utgå från en tabell när jag ska hitta min bh-storlek så landar jag alltid runt 65B/70A men i verkligheten har jag 65E eller 70D och om jag testar 70C väller brösten över kanten, så jag förstår inte hur jag då enligt tabellen är en mycket mindre storlek? Måste man ha jättespetsiga eller hängiga bröst för att man ska kunna gå efter den?

• Svar på tråden Bh-mått
  • Alvi

Oh, du kan vara som jag! Ha rätt små (har du det?) tuttar, men de är väldigt breda och/eller har ganska brett emellan. Då måste man gå upp i kupa för att liksom få plats på bredden.

• lina95

Mina är nog normalstora skulle jag gissa på, helt klart större än 70A iaf :) och de är nog breda, fast samtidigt runda i formen, har alltid trott att det är på grund av att de är breda som det blir så, men inte riktigt varit säker :)

• carhe

De där tabellerna fungerar inte i verkligheten. De verkar vara anpassade för någon medeletjej som inte existerar i verkligheten. Gå istället till en riktug BH-butik med utbildad personal och be dem om hjälp med storlek och modell som passar just dig.

• ssandraa

Den här guiden till att hitta rätt bhstorlek tycker jag säger det rätt bra:

"Det går inte att  mäta sig fram till rätt kupstorlek! 

Bröst är för olika, vissa har en bred bas medan andra är fylligare upptill. De är mjuka och formbara. Det gör att de helt enkelt ligger olika i kupan och inte ens om brösten hade varit en perfekt halvcirkel hade man kunnat mäta sig fram till en kupstorlek i cm. Det är som att försöka mäta vatten i centimeter!"

http://www.bh-butiken.se/sv/provrummet.html
  • Annelie 76

På mig funkar de inte heller. Enligt måtten har jag 85C men för att få en BH som passar måste jag ta en 80DD. Så inget stämmer för mig...

• lina95

Okej, tack för svar! Då är det inte mig det är fel på alltså ;)

Svar på tråden Bh-mått