• Anonym (Träningsfreaket)

Vilken träningsintensitet är okej under ruvartiden?

Tänkte hör som någon veta vilken träningsintensitet det är okej att ha under ruvartiden. Är van vid att springa ganska tuffa asfaltspassa annars men har hittills mest gått snabba promenader, men nu börjar det spritta i benen. Mekaniskt borde ju ägget vara skyddat i livmodern men rent fysiskt kanske man ska ta det lugnt och inte köra slut på sig. Fast lugna jogging-pass kanske inte är farligt. Vill såklart inte gör något jag sedan ångrar men har faktiskt inte fått några förhållningsorder vad gäller detta. Tacksam för tips/hjälp!

• Svar på tråden Vilken träningsintensitet är okej under ruvartiden?
  • Anonym (cykla?)

Jag undrade också samma sak när jag ruvade, försökte hitta nåt skrivet, men hittade inget. Fick från kliniken bara råd att "leva som vanligt". Det enda jag hittade var en del vetenskapliga artiklar som visade på lite, lite högre risk för missfall vid aktiviteter med "stötar" typ löpning. Jag undvek därför att spring några tuffare pass, tog lite lugnare löpturer och körde istället cykel för att få upp endorfinerna (som inte visade ökad risk i studien).
    Det gick bra för mig!

• Anonym (Träningsfreaket)

Åh tack snälla för svar - och grattis till lyckat resultat!! Låter som min cykel ska få sig en uppsmörjning. Körde en del cykel under en skadeperiod för några år sedan så det kan säkert funka igen

Svar på tråden Vilken träningsintensitet är okej under ruvartiden?