• Janot

att inte eller att amma under natten???

Hej jag har en fundering. Var på bvc i dagarna och jag frågade hon på bvc om att min dotter som är 4 mån väger 8670 och är 68 lång. Jag undrade då om när dom säger att bebisar väger för mycket tycker att hon är både stor och tung he he hon ligger ju åvan för sträcket för fetma ha ha och hon börjar få smakportioner för ett tag seden och är en nöjd kika och hon sa till mig att dom i möjliga mån försöker att inte prata om detta som ni förstår. men hon tyckte att jag kunde om det går dra in natt målen. jag undrar om det är någon annan som har behövt göra detta och hur detta i så fall skall gå till. jag hel ammar och detta funkar jätte bra men hon är stor. tackar för svar och vill bara få hjälp och veta vad ni mammor som ammar tycker. 

• Svar på tråden att inte eller att amma under natten???
  • Rani

Amma på! Många barn ligger ovanför medelkurvan. Tids nog när du slutar amma kommar viktkurvan plana. Det brukar denbgöra redan vid fem månader vid helamning.

• hannis

Amma såklart! Skulle aldrig falla mig in att begränsa amningen för ett så litet barn.

• Aaglars

Amning är det bästa barn kan få!!!! Hon är ju bara 4 månader.

Hjärta Hjärta Hjärta 

• Lena

Här skulle vi sluta nattamma för hon vägde för lite.

Bry dig inte så länge barnet följer sina kurvor på ett ungefär. Att gå upp 2-3 kurvor innan barnet börjar åla är normalt.

• Aaglars
    Ellie skrev 2013-06-07 20:20:03 följande:
    Fortsätt amma när du och bebisen vill! Barn som helammas får äta hur mycket de vill även om de väger mycket. Det kommer snart att ändra sig.
    Citat: "Ingen helammad bebis ska någonsin nekas mammamjölk hur tjock den än blir!" från:
    doktorcecilia.wordpress.com/2013/03/23/tjocka.../
  • Janot

tänkte bara meddela att min söta dotter får banan på kvällen och hon blir så mätt av detta så hon hoppar över ett mål under natten så jag ger vid 6 bara annars har det varit vid 2-3 tiden med detta känns skönt då jag får sova 6 timmar i stället.

• Cadencee

Har också en stor bebis, var på 3-månaderskollen i fredags. 7,44 kg stannade vågen på och det är nästa 1,5 kg viktuppgång på en månad men det är absolut ingen fara när man ammar :) vid födseln vägde min pojk 4130 gram.

• Sereena

Har en släkting vars två pojkar föddes över 4 kg när de föddes, den yngste blev sedan tjock som en sumobrotttare mellan 0,5 -1 år. (Hon ammade). När pojkarna blev äldre blev de smala som stickor.  
    Bebisvikten säger sällan något om hur det blir sedan.

Tycker också du ska fortsätta amma som du känner.

Och precis som nån skrev här ovan,  vår dotter vägde tvärtom ganska lite och vi blev också tipsade om att sluta amma på natten. 
    Jag har kännt ibland att när man gått till bvc och på läkarkontroller så är alltid tipset att sluta amma någon slags universallösning. Jag brukade alltid strunta i de tipsen. Amma är väldigt sällan fel.

Lycka till! 

Svar på tråden att inte eller att amma under natten???