• Anonym (ledsen)

Min sambo röker hasch flera gånger om dagen. Jag går sönder inuti.:(Hatar droger

Ni ska veta att jag inte är en moral kärring. Men när saker går över styr och de börjar påverka familjen gör det jävligt ont. Min sambo jag lever med röker mycket hasch. Han har ett arbete han sköter väl. Men väl hemma sen så röker han non stop.Skulle inte bry mig om det var någon gång. Men det är ständigt. Flera joints om dagen. Jag har sagt rakt ut vad jag tycker.Vi har en son så helt lätt är det inte. Han röker inte framför vår son. Men han går på promenader hela tiden. Kommer hem och är ständigt hög.Jag känner hur jag mer och mer blir indragen och tänjer mina egna gränser. Sen när han inte röker har han ett jätte tufft humör.Han blir snällare med rökat i kroppen. Låter tragiskt att skriva detta. Men jag är på ett sätt ensam i relationen. För jag är ju inte påverkad. Samt kommer han och lägger sig och vill vara intim så gör det ont inuti mig. För han är ju inte nykter. Han är en fin man trots allt. Men detta äter mig inifrån och jag går hela tiden på helspänn hemma.Just för att han har ett lynigt humör. Orkar inte tjata om vad jag tycker. För det kommer jag ingenstans med. Mer och mer känner jag mig trasig. Vet att jag har ett medberoende. Vart kan jag vända mig och själv få hjälp. Vi har en jätte fin son. Han är det viktigaste så något måste jag göra. Men vi har ju bara ett boende. Samt att jag ändå tycker mycket om mannen. Men på sikt kommer jag inte orka.Sen har det blivit så att när han röker så vill han bara vara inne och inte göra något bara sitta framför datorn och spela eve ett datorspel. Han går endast ut för att röka. Jag vet jag borde dra. Men fan i helvete att det ändå inte är så lätt.

• Svar på tråden Min sambo röker hasch flera gånger om dagen. Jag går sönder inuti.:(Hatar droger
  • Modernmom

Det känns jättejobbigt att läsa ditt inlägg. Jag hör varje ord du säger och jag hoppas av hela mitt hjärta att du må möta vänliga ord härinne... Du är ärlig, öppen, ber om råd och hjälp. Endast någon som varit i samma sits som du kan ge dig råd. Endast någon som vet hur det känns att älska någon som konstant gör dåliga val. Endast någon som vet hur det känns att få gå till sängs och vilja vara med någon som är hög bara för att få vara med den man älskar. Endast någon som tänker på barnen och hoppas på en bättre framtid borde svara här i tråden.

Jag levde mer en alkoholist och känner igen mig lite, men jag tror ändå inte vi har samma historia. Det är troligtvis inte samma sak och jag tror vi är olika. Jag tog barnen och gick, vände mig aldrig om. Han är hemlös blandmissbrukare idag och har ingen kontakt med sina barn alls. Jag är inte helt säker på att det är något du vill eller är beredd att göra. Men jag förstår dina tankar och känslor.

Däremot har en vän till mig lyckats med bedriften att sluta med droger, amfetamin och diverse, efter många många års missbruk och kriminalitet. Han lever idag tillsammans med mamman till sina tre barn och lever ett hälsosamt liv och arbetar aktivt inom missbruksenheter för att förebygga drigmissbruk. Så det finns solskenshistorier också!

Mitt råd till dig är att ta kontakt med din kommuns missbruksenhet eller någon form av anhörigcentrum. Där finns de som känner som du och du får rätt hjälp

Lycka till!

• frappa

Låter som din sambo har psykiska problem i botten och självmedicinerar med cannabis.

• Anonym (ledsen)
    frappa skrev 2013-06-05 17:15:51 följande:
    Låter som din sambo har psykiska problem i botten och självmedicinerar med cannabis.

Ja. Har nu brutit upp för det går inte.  Men det tog tid innan jag nu tagit steget. Men någon som hela tiden drogar funkar inte.. De bryter ner allt. Jag ska nu ta tag i min själv och har sökt hjälp. För de har varit krävande att hela tiden ha en man så nära som ständigt håller på med skit.
  • kranial

Ts, jag kunde nästan själv ha skrivit ditt inlägg. Hr exakt samma bekymmer. Du har brutit upp? Hur har det gått?

• Anonym (ledsen)

Jag kande en dag att det faktiskt fick vara nog. Orkar inte med att jamt bli indragen i hans liv med allt som heter att standigt røka hasch. Det blir så javla galet. Man slutar satta granser. Men jag gick standigt med en klump i magen. Kastade ut honom.

• Anonym (dansk)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-21 06:31:02 följande:
    Jag kande en dag att det faktiskt fick vara nog. Orkar inte med att jamt bli indragen i hans liv med allt som heter att standigt røka hasch. Det blir så javla galet. Man slutar satta granser. Men jag gick standigt med en klump i magen. Kastade ut honom.
    Låt mig se om jag förstår det rätt, du tog över den svenska moralen till danmark, den största rökande comunityn som existerar i eu och du försökte påtvinga den på en dansk?

Är det så så undrar jag varför du inte flög ut huvudet före och man kan ställa om layouten till svensk i nationella inställningar.

• kranial

Vad har din sambo sagt då? Eller din ex sambo....hur har det hela utvecklat sig?

• Anonym (ledsen)

I just hate drugs.

• Martina 35

Herre Gud detta va som att jag själv skrivit mina känslor och ditt inlägg är identist med mitt liv jag är så trött på skiten och har sån god lust att ibland bara ringa hans chef eller polis så att han åker dit för det är som du säger man vill bara spy det ända som är att springa ut och röka och allt blir så jävla bra då för han medans jag själv bara vill att han ska få känna på att bli ensam hoppas att du har fått det bättre du och din son för jag kommer se till att jag och min son kommer få det bra med eller utan pappan

• Anonym (lider med dig)

Du skrev att han är på dåligt humör när han är utan - och det betyder ju att han har toleransökning, helt enkelt abstinens. Och när han sedan tar mera så blir han bra igen. Och så här kommer det att fortsätta, han behöver bara mer och mer. Vill inte måla fan på väggen, du har det jobbigt ändå, men sedan så kan pengar börja försvinna till hans beroende.
    Om det gick att prata med honom så är det Beroendekliniken som är nästa steg. Om han nu går med det på.

Svar på tråden Min sambo röker hasch flera gånger om dagen. Jag går sönder inuti.:(Hatar droger