• sashatasha

Banta på levaxin?

Är det någon här som tar levaxin och kan äta hur mycket som helst sen utan att gå upp i vikt? Och vad händer om man tar för mycket, tappar man hår då?

Vissa verkar använda detta preparat som ett bantningsmedel tydligen. Undrar över biverkningarna och konsekvenserna!

Någon?
    Med vänlig hälsning! Glad        

• Svar på tråden Banta på levaxin?
  • Mercedez

Du skall inte banta på Levaxin

• sashatasha
    Mercedez skrev 2013-06-04 18:03:36 följande:
    Du skall inte banta på Levaxin

Vad händer då?
  • Mercedez
    sashatasha skrev 2013-06-04 18:07:40 följande:

Vad händer då?

Levaxin skrivs inte ut som bantningspreparat det borde du väl veta.
  • sashatasha
    Mercedez skrev 2013-06-04 18:08:44 följande:

Levaxin skrivs inte ut som bantningspreparat det borde du väl veta.

Jo men vad händer om man tar för mycket en längre period, tappar man håret?
  • Mercedez
    sashatasha skrev 2013-06-04 18:13:59 följande:

Jo men vad händer om man tar för mycket en längre period, tappar man håret?

Vad finner du för info när du googlar på Levaxin?
  • Parcae

Alltså nej, Levaxin ska inte användas som bantningspreparat. Jag har underfunktion och äter Levaxin, det är inget magiskt piller som gör att man kan äta vad som helst och hur mycket som helst. Jag får vara väldigt noga med mina kalorier för att inte öka i vikt.

Om du äter Levaxin fast du inte behöver så kan du drabbas av utebliven mens, hjärtklappning, håravfall, muskelsvaghet, diarré och en hel del annat.

I could help you find what you're looking for. Step one: Pull your head out your arse
  • sär skriven
    Parcae skrev 2013-06-04 18:28:55 följande:
    Alltså nej, Levaxin ska inte användas som bantningspreparat. Jag har underfunktion och äter Levaxin, det är inget magiskt piller som gör att man kan äta vad som helst och hur mycket som helst. Jag får vara väldigt noga med mina kalorier för att inte öka i vikt.

Om du äter Levaxin fast du inte behöver så kan du drabbas av utebliven mens, hjärtklappning, håravfall, muskelsvaghet, diarré och en hel del annat.
    + blekhet, yrsel, darrningar, nedsatt kognitiv förmåga, synrubbningar, depression, ledvärk...

Symtomen är många. Bara tanken är IDIOTISK.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • cloudberry79

Jag har autoimmun hypertyreos, alltså får jag såna symtom som man får om man överdoserar levaxin. Man blir ju extremt hungrig, men man får också snabb puls, synrubbningar, skakande händer, torrt hår och hud (har som tur är sluppit håravfall...), extrem muskelsvaghet (sånt man kunnat göra tidigare gör en extremt utmattad och trött). Efter ett tag kan ögonen liksom tryckas ut ur huvudet, man får fiskögon och de inre organen, främst hjärtat, får jobba allt för hårt för att hålla igång kroppen. Det kan ge permanent skada. Visst, man sover mycket lite (jag klarar mig på 3 timmar per dygn just nu, har precis börjat medicinera) men är ändå konstant trött och man går lättare ner i vikt, men man är också väldigt hungrig.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Mercedez
    sär skriven skrev 2013-06-04 18:30:02 följande:
    + blekhet, yrsel, darrningar, nedsatt kognitiv förmåga, synrubbningar, depression, ledvärk...

Symtomen är många. Bara tanken är IDIOTISK.
  • cloudberry79

Och som sagt, det finns även psykiatriska besvär, man blir lättare deprimerad och irriterad. Det är också starkt associerat till missfall och prematur födsel.

(M)amma till V -07 och E -12
  • Mys mymla

Du får hjärtklappningar om du tar för hög dos! vilket är väldigt obehagligt!!

det påverkar både levern och hjärtat så det är inget jävla BANTNINGS PREPARAT!!
    det är för att hjälpa sköldkörteln producera hormoner!!!

och vill du BANTA sluta ät!

• sär skriven
    cloudberry79 skrev 2013-06-04 18:31:40 följande:
    Och som sagt, det finns även psykiatriska besvär, man blir lättare deprimerad och irriterad. Det är också starkt associerat till missfall och prematur födsel.
    Och infertilitet!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mys mymla
    Parcae skrev 2013-06-04 18:28:55 följande:

• sashatasha

Jag har inte tänkt banta på levaxin ( äter inte det förövrigt ) men har många i min omgivning som "tar lite extra levaxin" när dom ätit lite mer. Verkar alltså väldigt dumt! En sista fråga då,

Kan man få något fel på levern av att äta för mycket levaxin? Och tack för alla svar!Glad  

• YummyMami

Jag äter överdos Levaxin pga att den ska hålla tillbaka cancern som jag har haft.

Förut åt jag 150microg, jag tappade livskvalitén helt på så många plan! Och inte gick jag ner heller oavsett hur jag kämpade!

Fick sänka ner till 125, fortfarande över dos men jag börjar kunna leva ett något bättre liv, fortfarande fet.

Så visst, testa din superbra ide. Kom bara ihåg att du kan bli väldigt väldigt sjuk och du kommer inte tappa vikt.

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • EnGladPingvin

Jag äter levaxin och inte tusan fungerar det som bantningsmedel. Jag har gått upp sen jag började äta levaxin för tre år sedan och kämpar nu med att gå ner i vikt. Levaxinet har inte hjälpt ett smack med vikten, jag måste tänka hela tiden på vad jag äter. Har aldrig hört att det ska ge biverkningar på levern, men däremot att det urkalkar skelettet och att man kan få problem med benskörhet. Därför är läkarna restriktiva med att skriva ut större doser än det verkligen finns behov av.

• 123

Banta INTE med Levaxin. Det kan, som flera påpekat, få riktigt ruggiga konsekvenser och du kan förstöra din kropp.

Om du vill gå ner i vikt ska du inte heller sluta äta som något snille rådde dig, då förlorar du främst muskelmassa och när du väl börjar äta så samlar kroppen fett för glatta livet.

Däremot ska du se till att få igång och öka din förbränning. Det gör du bäst genom att ALDRIG hoppa över frukosten (eller några andra mål heller för den delen) och sedan se till att äta små portioner vid flera tillfällen under dagen.
    Så fort du går på tomgång saktar förbränningen ner. Ät den mer energitäta maten tidigt på dagen och rör på dig. Det måste inte vara några stora grejer, om din energi inte kommit tillbaka riktigt ännu, det räcker med 30-60min promenad varje dag. När du får tillbaka orken kan du öka på.

Be även om en koll av B-vitamin, D-vitamin, kortisol, blodsocker och blodfett hos din läkare.     

• 123
    Mys mymla skrev 2013-06-04 18:32:52 följande:
    Du får hjärtklappningar om du tar för hög dos! vilket är väldigt obehagligt!!

det påverkar både levern och hjärtat så det är inget jävla BANTNINGS PREPARAT!!
    det är för att hjälpa sköldkörteln producera hormoner!!!

och vill du BANTA sluta ät!

Sämsta rådet. Kräks 
  • Mys mymla
    123 skrev 2013-06-04 19:03:13 följande:
    Sämsta rådet. Kräks 
    Amen .. hallå! jag mena ju om man nu ska äta medicin som är farlig är det väl fan bättre å sluta äta!? och jag menade inte helt!! snacka om att tolka det  galet!

men om du väger mer så äter du mer vilket innebär att du antagligen överäter och små äter, så sluta överät och små ät så går man ner..
  • 123
    Mys mymla skrev 2013-06-04 19:56:20 följande:
    Amen .. hallå! jag mena ju om man nu ska äta medicin som är farlig är det väl fan bättre å sluta äta!? och jag menade inte helt!! snacka om att tolka det  galet!

men om du väger mer så äter du mer vilket innebär att du antagligen överäter och små äter, så sluta överät och små ät så går man ner..
    Läs lite noggrannare så kanske du fattar och slipper "amen hallåa" bli förbannad och svära.
    123 skrev 2013-06-04 19:00:24 följande:

Banta INTE med Levaxin. Det kan, som flera påpekat, få riktigt ruggiga konsekvenser och du kan förstöra din kropp.

Om du vill gå ner i vikt ska du inte heller sluta äta som något snille rådde dig, då förlorar du främst muskelmassa och när du väl börjar äta så samlar kroppen fett för glatta livet.

Däremot ska du se till att få igång och öka din förbränning. Det gör du bäst genom att ALDRIG hoppa över frukosten (eller några andra mål heller för den delen) och sedan se till att äta små portioner vid flera tillfällen under dagen.
    Så fort du går på tomgång saktar förbränningen ner. Ät den mer energitäta maten tidigt på dagen och rör på dig. Det måste inte vara några stora grejer, om din energi inte kommit tillbaka riktigt ännu, det räcker med 30-60min promenad varje dag. När du får tillbaka orken kan du öka på.

Be även om en koll av B-vitamin, D-vitamin, kortisol, blodsocker och blodfett hos din läkare.     

Svar på tråden Banta på levaxin?