Anonym (ger upp) skrev 2013-06-10 15:36:16 följande:
Hon hade inte gått upp i fredags, utan ner. Så då skulle jag absolut amma varje timme på dagtid och varannan timme nattetid. Tog inte lång tid innan det blödde ordentligt ur båda brösten. Så det blev ersättning och flaska i helgen. Ska väga igen i morgon, men nu kissar och bajsar hon massor så jag tror hon har gått upp. Är sjukt nedstämd och känner mig värdelös. Men det viktiga är ju att hon får mat.
Anonym (ger upp) skrev 2013-06-10 20:55:11 följande:
Får prova att liggamma i morgon. Nu är jag bara trött och less.
Varför är det så svårt????? Att inte naturen fixat detta smartare.
Men du är inte värdelös för att du inte kan amma! Det sitter verkligen inte I brösten för gjorde det det skulle alla pappor vara värdelösa föräldrar. Om du laser en massa amningsförespråkande inlägg och litteratur så sluta omedlelbart. Vad tror du din bebis mår bäst av? En glad harmonisk mamma med flaska eller en gråtande nedstäd spänd mamma vid varje matning? Amningen nu första månaderna definierar inte din mammaroll, det finns så orehört mycket annat som är otroligt mycket viktigare. Mitt råd till dig är återigen att sluta amma, för jag tror faktiskt du vill det, bara att du känner press från någon annan att du måste fortsätta.
Apropå allergier, jag har ammat mina och de har inga allergier. Min bästa väninnan ammade båda sina och ena barnet har kraftiga allergier. Min svägerska ammade båda sina och de är sjukt allergiska. Så har du hängt upp dig på allergier så har jag vad jag sett inte läst någon litteratur om att det är klarlagt att amning egentligen har någon jättestor fördel här i vårt rena västerlänska land. Min syster boende i Stockholm berättade att hennes BVC inte brydde sig så mycket utan bara frågade och antecknade. Tycker jag låter bra.