• bukaka

Lätt, bakåtvänd sittvagn

Hej!

Kan någon rekommendera en lätt, bakåtvänd sittvagn till en 1,5 åring? Inte nödvändigtvis sulky, men relativt lätt ska den vara. Känner till endast Bugaboo, men de är ju så dyra... :(

• Svar på tråden Lätt, bakåtvänd sittvagn
  • bukaka
    Griseknoen35 skrev 2013-06-03 20:39:58 följande:
    Vilken bugga tänker du på då? Typ bee? Då är ju versa en mer ordentlig vagn som du kan gå långa promenader mm med medan den billigaste buggan är ju mer en res vagn eller vagn du har med till shopping centrum och är du en sådan typ av vagn du ska ha finns ju många i olika prisklasser, carena, akta graco mm
    Jag tänkte på Bee, ja. Vi har andra vagnar också, men min krav är a) inte dyrt b) barnet vänt mot mig i vagnen c) inte 12 kg, som min nuvarande vagn :)
  • bukaka
    Niju skrev 2013-06-03 20:48:02 följande:
    Acta graco symbio
    Symbio? Men där är väl barnet framåtvänt? Jag vill kunna se det, alltså bakåtvänt.
  • Griseknoen35

Då tror jag inte det finns allt för många vagnar att välja mellan om det ska vara hyffsat bra kvalité också men är barnet 1,5 så går det väl att ha framåt?

• bukaka
    Griseknoen35 skrev 2013-06-03 21:01:05 följande:
    Då tror jag inte det finns allt för många vagnar att välja mellan om det ska vara hyffsat bra kvalité också men är barnet 1,5 så går det väl att ha framåt?
    Jo, jag vet. Men varken hon eller jag trivs med att ha henne framåt.
  • Mimmi85

Har en bugaboo bee som gått sönder. Jätte smidig vagn som inte tar mycket plats men min erfarenhet av bugaboo är att dom lätt går sönder. Sen är de svåra att laga iaf om det är chassit som krånglar å då måste man köpa ett nytt för flera tusen. Så jag skulle satsa på en annan vagn. Quinne zapp xtra är ju mycket billigare och phil å ted har en man kan vända med hjälp av adapter.

• Niju
    bukaka skrev 2013-06-03 20:55:33 följande:
    Symbio? Men där är väl barnet framåtvänt? Jag vill kunna se det, alltså bakåtvänt.
    Man vänder på stolen jätte lätt så det går åt båda hållen Flört min dotter är 1,5 år och när hon är pigg sitter hon hon vänd mot mig när jag ser att hon börjar bli trött vänder jag henne mot mig...
  • Niju
    Mimmi85 skrev 2013-06-04 06:51:09 följande:
    Har en bugaboo bee som gått sönder. Jätte smidig vagn som inte tar mycket plats men min erfarenhet av bugaboo är att dom lätt går sönder. Sen är de svåra att laga iaf om det är chassit som krånglar å då måste man köpa ett nytt för flera tusen. Så jag skulle satsa på en annan vagn. Quinne zapp xtra är ju mycket billigare och phil å ted har en man kan vända med hjälp av adapter.
    Men det ingår väl 2 eller 3 års garanti när man köper en bugaboo?
  • bukaka

Tack tack tack för alla tips! Vi får tänka lite.
    Men fler åsikter välkomnas gärna :)

• cloudberry79

Mutsy evo eller igo.

Tipsar om gruppen Barnvagnar! på Facebook, där vet folk ALLT om vagnar! 

(M)amma till V -07 och E -12
  • bukaka
    cloudberry79 skrev 2013-06-04 22:52:26 följande:
    Mutsy evo eller igo.

Tipsar om gruppen Barnvagnar! på Facebook, där vet folk ALLT om vagnar! 
    Den var också ganska dyr!
    Tack för FB-tipset :) 
  • cloudberry79
    bukaka skrev 2013-06-05 21:36:12 följande:
    Den var också ganska dyr!
    Tack för FB-tipset :) 
    Jag har beställt en Evo från Tyskland, 2800 inkl frakt, så den är inte så dyr tycker jag, men det är ju relativt vad man har för budget!
    (M)amma till V -07 och E -12
  • bukaka

Tack för era tips" Vi köpte  Akta Graco Evo till slut. Jättenöjd, men litet minus pga att däcken känns lite plastiga. Men det är inget större problem :) Och den är rosa dessutom ;) Köpte den i Polen, typ 800 kr billigare! Tips tips :)

Svar på tråden Lätt, bakåtvänd sittvagn