• krullet

Val av klänning inför bal, hjälp!

Hallå!
    Jag ska för första gången i mitt snart 30-åriga liv få gå på bal! För mig är det en dröm som blir sann och jag blev så glad att jag började grina när jag fick veta! Haha! :)

Det är min sambo som tar officersexamen och i och med detta så blir det en stor militärbal nu i december.

Jag är ingen überfashionista så jag vill ha lite hjälp med förslag på klänning från er som har öga för vad som funkar och inte.

Det jag först och främst vill ha hjälp med är färgen på klänning, min sambo kommer ha marinblå uniform med guldknappar och jag vill ha en färg på klänningen som ser bra ut bredvid honom. Ha i åtanke att det är vinterbal.
    Om det är av någon betydelse så har jag långt mellanblont hår och har ganska ljus hy.
    Jag vill också gärna ha förslag på modell av klänning, jag har en petit välsvarvad kropp som gör sig i det mesta så är öppen för alla förslag. Dock så måste den vara hellång men jag kan tänka mig en klänning med slits.

Tack snälla ni som tar er tid! :)

• Svar på tråden Val av klänning inför bal, hjälp!
  • carhe

Så kul det låter med officersbal! Du kan ha vilken färg som helst egenligen, men undvik helsvart och helvitt. Med dina färger tror jag att det skulle fungera fint med lite pudriga färger, inte fär skarpa färger. I december har maj ju inte så mycket solbränna kvar heller. Modell, kolla bilder från Nobelfestligheterna för det där är en fest på den nivån. På en fest i december kan det vara lämpligt med en fin schal eller bolero att ta till om festlokalen är kylig. Man har inte kul om man sitter och huttrar. Om du inte är van med lång klänning så ta inte skor med alltför hög klack. Officersbal är en formell tillställning så inte alltför urringad eller hög slits. Ha så jättekul! Jag är inte ett dugg avundsjuk ;)

Svar på tråden Val av klänning inför bal, hjälp!