• EbbaLovisa

Tips på smidig resevagn från 8 månader?

Jag söker en smidig sulky eller annan vagn att ha främst när vi ska iväg på korta rundor/resor.
    Då dottern bara kommer vara 8-9 månader vid första användning vill jag ha henne vänd mot mig, den ska även vara liten ihopfälld då vi nu måste ha sittdel och underrede bredvid varandra pga lågt bagage och hög vagn (tako jumper).

Svängbara framhjul är ju ett stort plus då vi har det på vår nuvarande vagn,
    även fullt liggläge är önskvärt.

Tips någon?! 

• Svar på tråden Tips på smidig resevagn från 8 månader?
  • Griseknoen35

Visserligen framåtvänd men ska ni bara ha det som resvagn så rekommenderar jag den endå... Baby jogger city mini. En kanon vagn och suffletten är det bäste. Blir helt platt när du fäller ihop dn vilket du gör genom att dra i ett band med en hand så du kan hålla i barnet på samma gång

• Jossi

Är på jakt efter samma sak, fast vår knodd kommer att vara 6 mån. Gillar verkligen city minin men vill ha sittdelen mot mig så den går tyvärr bort. Så himla synd.

• Mamma Tintis

Quinny zapp xtra uppfyller de krav ni verkar ha. Nackdelen med den är att den fälls ihop i två delar, men tar väldigt liten plats ändå. Jag har ett maxi cosi babyskydd också som kan kopplas på den vagnen med adapter så jag är super nöjd med den! Den går att ha både framåt och bakåt samt i liggläge åt båda hållen.

Svar på tråden Tips på smidig resevagn från 8 månader?