• PerG

Mode med sporttights?

Vet inte om jag inbillar mig men jag har sett fler och fler kvinnor som använder "sportiga" tajs (nike/adidas m.fl. som normalt används på gym/löpning m.m. dvs inte "vanliga" tights).

Är det någon form av nytt mode att klä sig "sportigt"? Visst kan många vara på väg till/från gym m.m. men lika ofta saknas träningsväska eller att övrig klädsel är "normal"...

• Svar på tråden Mode med sporttights?
  • ZaftMonkey

Har hänt mig EN gång när allt annat var i tvätten, skämdes av att gå omkring i dem som leggins och hoppades att det icke skulle märkas. Nej, lättja hos vissa är det nog! Har också sett folk i mjukisar och högklackat, eeeew! :(

• PerG

Haha.. Jag trodde verkligen att det var inbilning men då är det alltså fler som märkt det... ;)

Jag har iofs också sporttights på mig ibkand, men enbart i hastigheter över 10km/h .. ;)

GrodanHopp skrev 2013-06-02 19:49:11 följande:
    Ja precis! Till och från gymmet är det ju inget konstigt, men på jobbet eller i skolan som kläder!

Det värsta jag sett, hon hade sport tights och högklackat!

• Hejhoppsan

Här kryllar det av unga tjejer i löpartights, jeansjacka och cigg... och inte sällan höga klackar!

• PerG

Får man fråga var i landet du bor? Jag har sett dem i Göteborg iaf...

Hejhoppsan skrev 2013-06-02 21:05:47 följande:
    Här kryllar det av unga tjejer i löpartights, jeansjacka och cigg... och inte sällan höga klackar!

• Mollan

Jagharockså,noterat detta fenomen, så jag antar att det är inne i vissa kretsar.

• PerG

Jo, men det finns ju vanliga traditionella tights... Funderade mest över att man väljer just löpar/träningstights...

Roba skrev 2013-06-03 21:29:41 följande:
    De är dessa du menar tror jag, sportochfritid.se/dam/dam-traning.html, har sett mängder av tjejer ha dessa som byxor till vardags. Snyggt vet jag inte men det ser ut att vara väldigt skönt och praktiskt.  

• BuoBä

Jag har sett dem i Oslo. Om det är en modegrej förklarar det helt plötsligt varför så få gymklädda personer bär på gymväskor, eller ens träningsskor fast de har vanliga uteskor på fötterna. Jag har varit lite avundsjuk och tänkt att de går på ett gym där man får hyra skåp.

Å andra sidan var det en på jobbet som gick runt hela vintern i knälånga byxor, stickade knästrumpor och ylleundertröja så det såg ut som om hon var på väg ut i skidspåret vilken sekund som helst...

• Roba

Önskar modet kommer till oss killar, jag vill också gå kläd i sköna byxor, en arbetsdag skulle inte vara lika lidelsefull.

• Fru Smith

Jag använder ofta sporttajts, Bekväma, tjockare kvalitet och håller formen bra.

• neo3

Va komiskt. Pratade med en kompis om detta igår. Att det känns som att många går i träningstights när de går på stan. Bor i Karlstad.

Svar på tråden Mode med sporttights?