Mens igen, är ÄD ett alternativ?
Hej
MIn man och jag har försökt i snart 2 år att få ett syskon till vårt 2½-åriga barn, men det går bara inte att bli gravid igen. Jag har utretts och min äggreserv är dålig. Äggdonation är alternativet säger läkaren. Men jag är osäker på äggdonation, dels för att jag hade havandskapsförgiftning i min förra graviditet och risken för havandeskapsförgiftning är ännu större vid äggdonation, dels för att vi måste hitta klinik utomlands, dels för att jag är osäker på hur relationen mellan vårt biologiska barn och vårt ÄD-barn skulle bli (om ÄD skulle lyckas), dels för att min man är nöjd som det är, dels kanske det är förmätet att vilja ha ytterligare ett barn, osvosv.
Men jag längtar så oerhört efter ett barn till! Det känns som att det barn vi har är världens bästa och varje stund med vårt barn är en sådan enorm glädje! Jag skulle vilja fördubbla den glädjen! Och jag längtar efter att vara mamma till en till.
men det verkar inte gå, nu kom mensen igen. Jag tänker att jag när jag blir pensionär kanske kan extraknäcka på småbarnsavdelning på dagis, då får jag iaf vara bland små barn. Och kanske, kanske skulle vi kunna bli fosterföräldrar så småningom, fast då för ett barn som är litet äldre (min man är inte så sugen på det heller, och han kanske har rätt, det är ett helt annat ansvar än ett eget barn).
Men jag är så ledsen, vad göra man av sin ledsnad, varje månad när mensen kommer?
Vad gör ni andra som är i liknande situation