Behöver råd!!
Jag har 3 barn, en tonåring och 2 mindre. Jag och de små barnens far delade på oss för drygt ett år sedan. De har varit skrivna hos mig hela tiden och jag har fått barnbidraget och därmed betalat försäkringar, sparande till barnen samt dagisavifter (beräknat på bådas inkomster). Även dotterns mediciner har jag stått för eftersom det är ju jag "som har barnbidraget" som han säger.
Eftersom jag har ett äldre barn hemma så kräver det ytterligare mer än vad det gör med bara två barn. Barnens far har mycket hjälp med barnpassning och annat eftersom han jobbar långa dagar. Jag har valt att bara jobba 75 % eftersom jag anser att barnen mår bättre av att inte komma hem försent. Eftersom jag bor i lägenhet så har jag rätt till bostadsbidrag och jag anser då att det är bättre för barnen att jag får bostadsbidrag och är hemma hos dem, än att jag ska jobba och få lika mycket i inkomst, och de får vara längre på dagis.
Han är rätt dålig på att ge den minsta sin medicin som hon behöver. Han förklarar själv att han inte alltid vet vilken av medicinerna han har gett och att han är osäker på dosering. Detta gör att hon mår sämre den veckan hon kommer till mej och jag har bara den sista månaden varit hemma mer än jag har varit på jobbet.
Nu vill han att ett barn är skrivet på honom. När jag frågar honom varför så säger han bara för principens skull. Han vill inte stå ensam på brevlådan!!
Jag har sagt att det krävs lite mer av honom än bara viljan att försöka. Han har ju ändå inte barnen så mycket utan lämnar bort dem.
Hjälp, vad ska jag göra?
Har hört av mej till familjerätt för rådgivning för jag behöver veta om jag tänker rätt gentemot barnen. Är det något jag ska tänka på inför detta möte? Behöver alla tips jag kan få.