• MeNoLike

Bästa bilbarnstolen?

Vad är bästa bilbarnstolen enligt dig?
    "Steg 2" 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-28 14:57
    barnet är nu 6 månader och ska sitta bak.

• Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?
  • femhjärtan

Det beror på vilken bil man har. Vi har haft en Britax Secura, en MaxiCosi Mobi och en Britax Two-way. Alla har haft fördelar och nackdelar. Favoriten är nog ändå MaxiCosi Mobi. Two-way är superbra när barnen är 3+ eftersom de kan åka bakåtvända länge i den.

• MeNoLike
    femhjärtan skrev 2013-05-28 14:54:28 följande:
    Det beror på vilken bil man har. Vi har haft en Britax Secura, en MaxiCosi Mobi och en Britax Two-way. Alla har haft fördelar och nackdelar. Favoriten är nog ändå MaxiCosi Mobi. Two-way är superbra när barnen är 3+ eftersom de kan åka bakåtvända länge i den.
    vi är inne på en britax hi-way
  • femhjärtan

Har ni möjlighet att prova stolen i bilen innan ni köper så brukar det vara att rekommendera.

• femhjärtan

Vi funderade på en Hi-Way och provade den i vår bil. Det var en smidig stol som såg väldigt bekväm ut.

• HokusPokus

Britax hiway har vi haft till båda våra som första stol efter babyskyddet och de sitter jättebra i den. Yngsta tjejen är 3,5 och sitter fortfarande bra i sin.
    Britax two way är väl den man kan använda längst av bakåtvända men den är kanske för större barn.? Min stora tjej (5,5år ) har en sån men den sitter de inte lika bra i som i hi wayen

• MeNoLike
    HokusPokus skrev 2013-05-28 15:09:42 följande:
    Britax hiway har vi haft till båda våra som första stol efter babyskyddet och de sitter jättebra i den. Yngsta tjejen är 3,5 och sitter fortfarande bra i sin.
    Britax two way är väl den man kan använda längst av bakåtvända men den är kanske för större barn.? Min stora tjej (5,5år ) har en sån men den sitter de inte lika bra i som i hi wayen
    jag tycker to0wayen känns så "öppen", känns som om det är mindre skydd liksom. och den kan man väl inte vinkla i mer "liggläge"?

• Millan83
    MeNoLike skrev 2013-05-28 15:04:22 följande:
    jag hade multi tech åt bröderna å den stolen var skitdålig.  

Jag är inne på en sån, kan du inte berätta varför du inte gillade den?!
  • HokusPokus

MeNoLike,
    Ja den är inte alls lika ombonad som hiway... Är nog tänkt för större barn. Jag är inte säker men jag tror den har en gräns för lägsta vikt medan hiway är godkänd även för nyfödda...
    När min yngsta var 7,5 månad var vi tvugna att byta stol och då sa de på babyland att hiway var ok redan för nyfödda så 7,5 månad var absolut ok. Jag kan inte riktigt föreställa mig en nyfödd i den stora stolen men från 6-7 månader har mina tjejer suttit jättebra i den

• Sisisisi

Jag har multitech och är supernöjd med den stolen! Sonen är 115 cm och sitter fortfarande bra i den! Har även haft en liten 1-åring i den som satt bra.

Har även belogic och gillar den oxå, sonen tycker att den är skönast!

Får snart hem nya Besafe Izi Plus och har höga förväntningar på den, tror att den är perfekt

• hysteria

Vi har en hi-Way och en two-Way.. Tycker båda funkar bra och barnen sitter bra och får bra plats.

• MeNoLike

Någon som testat britax max way? 
    den är ny vad jag förstår.
    var sån skillnad på djupet på stolen man fattar inte riktigt vad det innebär?

max way  HBDVikt 64 cm 45 cm 64 cm 7 kg

hi way

höjd 60 cm 
    bredd 46 cm
    djup 49 cm
    vikt 9 kg

• Malawi

Axkid Minikid!

Den har självjusterande nackstöd så det komer alltid i rätt höjd. Behöver aldrig flytta runt bälte. Enkel att montera, sätt dit den med banden och sen vickar man på stolen så dra den själv åt!

Svar på tråden Bästa bilbarnstolen?