• Mellanmjölkens land

När klarar flickor att sitta på huk och kissa ute?

Kanske inte rätt ställe att ställa frågan men jag hittade inget bättre.

Hur gamla/stora är barnen när de klarar att sätta sig på huk och kissa om man t ex är ute i skogen? Utan att allt hamnar på kläderna alltså.

Ännu så länge lyfter vi upp vår 2åring och håller henne men jag är gravid och allt eftersom magen växer kommer det bli svårare. Det vore skönt om hon kunde klara det själv framåt slutet på sommaren men misstänker tyvärr att hon är för liten.

• Svar på tråden När klarar flickor att sitta på huk och kissa ute?
  • Linaaa87

Jag är höggravid (v 37) o ja håller min dotter på 2,5 år utan problem bör hon kissar ute.

• Mellanmjölkens land

Jag började få foglossning i v10 den här gången så min misstanke är att mot slutet av sommaren kommer mage+foglossning ställa till rejäla problem.

• Mellanmjölkens land
    Jungblom skrev 2013-05-26 11:16:38 följande:
    Min dotter är snart 5 och har precis börjat sitta på huk själv
    Misstänkte tyvärr att det var nått sånt
  • fartty

Man kan ju lyfta upp dem. funkar på mitt barn på 3 år.

• Sölve

Ja, min 5-åring fixar det ännu inte med byxor. Har hon klänning och bara trosor går det bättre men med brallor får jag fortfarande lyfta henne.  

• unforgettable

Ta av barnen byxorna/trosorna och låt henne stå eller öva på och kissa. Då lär hon sig o dessutom gör de inget om de sölas på benen. Ta med våtservetter.

• fågelungarna

Min är 4,5 år och har börjat klara att hålla undan kläderna. Jag var också gravid när hon var 2 år, men det gick att hålla henne. Annars är det naket på underkroppen som gäller. Eller att du sitter på huk och hjälper henne att hålla undan kläderna. Kräver nog stretchiga kläder...

Svar på tråden När klarar flickor att sitta på huk och kissa ute?