Att skaffa barn är det vidrigaste man kan göra.
Är det någon mer än jag som har funderat över det här? Varje gång en vän, släkting eller bekant har klämt fram en unge blir jag uppriktigt sagt förbannad - då det inte verkar vara någon som fattar vad det är de gör med världen genom att klämma fram en ny människa. Jag har belägg för mina tankar:
Befolkningen ökar. Vi går mot 8 miljarder människor på jorden. Endast 2 miljarder av dessa har det drägligt. Vi skulle alltså behöva vara 2 -3 miljarder på jorden för att alla människor ska få en jämn fördelning av naturtillgångar. Trots det fortsätter världens avelskossor att producera nya, helt meningslösa barn. Det är inte som med kalvar, då ingen äter barn (även om det skulle vara en optimal lösning! Läs Jonathan Swifts "Ett anspråkslöst förslag" - ja, jag vet att det är satir, men tänker på man på det så låter det ganska vettigt).
Det finns barn som verkligen behöver föräldrar. Det finns ca 2 miljarder barn i världen. 86% av dessa lever i U-länder. Av dessa beräknas det att 140 - 300 miljoner barn är föräldralösa. Vad gör det försvarbart att ni avlar fram nya barn, när det finns miljontals barn som aldrig haft en förälder? Som aldrig får fira födelsedagar, åka till mormor eller äta gräddtårta i gröngräset. Skulle alla ni familjemänniskor, vi räknar på att ni är +- 6 miljoner adoptera 2 barn var istället för att avla fram nya skulle således 12 miljoner barn komma ut ur fattigdomen och få föräldrar.
Överkonsumtionen. Jag blir mörkrädd av hur mycket skit ni lassar över era barn. Kläder, barnvagnar, sånadära tuggringar, skallror, leksaker, böcker, engångsblöjor, en oändlig mängd rengöringsvätskor för ungarnas vidriga kladdande, nappflaskor, armpuffar, babygym, sånadära förbannade walke-talkies mm. Allt måste givetvis vara nytt och det mesta är tillverkade i just u-länder, antagligen av de fattiga barnen som ni försummar.
Jorden går åt helvete. Naturkatastrofer, krigshot från Ryssen, självmord, ätstörningar, mobbning, våldtäkter. Är det en sån värld ni vill introducera era barn till? Är det rätt att utsätta ett litet barn för sån grymhet?
Den sociala biten är egentligen inget stort problem, men vi barnlösa är rörande överrens om att så fort en kvinna får barn så förpestar hon sin omgivning med bilder, julkort, bajskonsistensprat, offentlig amning och aggressivitet å avvikande åsikter om barnets estetiska tilldragelser.
Nu vill jag att ni försvarar er, och jag vill att ni gör det så förbannat bra att jag ändrar åsikt. Varför gör ni sådär?