• Arwen77

Ni med barn tätt - hur har ni gjort med barnvagn??

Jag kommer att få min andra prins i okt och då kommer min första vara 22 mån gammal. Jag funderar på hur jag ska göra med vagn....ska jag köpa en dubbelvagn eller inte?? Hur har ni gjort?? Tänkte också att dagis brukar vilja att en vagn finns på dagis då de brukar sova middag ute i vagnen.....

• Svar på tråden Ni med barn tätt - hur har ni gjort med barnvagn??
  • Tristani

Jag har nu 3 vagnar, visserligen är dottern yngre (16 mån) när syster kommer, 1 sitt vagn till äldsta ifall hon är iväg själv med pappan och 1 liggvagn ifall jag är själv med yngsta och sen då jag har med båda så har jag syskonvagn. Sover han på dagarna då kan de ju vara bra med syskonvagn :)

• TTs mammi

Min son var 22 mån när lillasyster kom, vi köpte två syskonvagnar. Men det bästa köpet vi gjorde var en easy rider ståbräda MED avtagbar sitts så han kan välja om han orkar stå eller vill sitta Glad.

• JMorina

Vi fick våran minsting i nov (då var brorsan 20 mån) men jag väntade med att köpa syskonvagn tills i april. Jag tog bilen istället pga kylan och att det inte var speciellt "mysigt" att gå ut i snöstorm ;)

• Lindsey Egot the only one

Mellan mina första två har vi 23 månader och 25 dagar och då hade vi en syskonvagn. Det enda som fanns med delad rygg var emmaljunga och den var framåtvänd och de hade en lika dan enkelsulky med helt liggläge. Vi hade en mjuklift i för bebisen, det enda som funkade eftersom bygeln var fast. Vi var tvungen att ha denna skiten eftersom vår tvååring var en vildbatting som var överallt och ingenstans så det funkade inte att gå en promenad, handla eller något om hon inte satt fastspänd för hon gick alltid åt motsatt håll.

Mellan 3:an och 4:an är det 2,1/2 år och då hade vi ståbräda.

• dirpower

För bussresenärer.

I fredags var det en dam med dubbelvagn som klev på bussen framtill och fick inte in den mellan en stolpe och förargrinden, vissa dubbelvagnar går att föra in den vägen med lite teknik. Sedan provade hon bakre dörrarna och där fastnade vagnen mellan ett säte och en stolpe så den blev kvar i utgångens utrymme. Det slutade med att damen klev av med sin vagn.

• Dr Mupp

15 månader mellan de två äldsta. Hade aldrig syskonvagn, och har aldrig saknat en. Lillebror åkte sjal och storasyster vagn. Senare så åkte lillebror vagn och storasyster ståbräda. 

26 månader mellan tvåan och trean, ingen syskonvagn. Däremot hade vi en sittvagn som fungerade till bebisar och större barn. Det betydde att vi kunde låta tvåan åka vagn, ettan ståbräda och bebis i sjal eller så gick ettan och tvåan och bebis åkte vagn. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Mabaja

Jag har 16 mån mellan nr 1 och nr2 så där hade vi syskonvagn. Nu blir det 15 mån mellan nr 2 och 3 så nu blir det syskonvagn för 2 och 3 och ståbräda för nr 1.. Första barnet är 2 år och 7 mån och andra barnet är 14 mån. Mini beräknad om tre v.

• Lilla Morran

Sexton mån mellan nr 2 och 3. Syskonvagn med sitt resp liggdel. Användes tills nr 2 orkade stå på ståbräda vid 2,5-3 års ålder. Vid 4 år promenerar hon utan problem ett par, tre kilometer.

Svar på tråden Ni med barn tätt - hur har ni gjort med barnvagn??