• 2diamonds

Förskolan Olympen i telefonplan????

Hej!

Min son ska eventuellt byta förskola och börja på förskolan Olympen i Telefonplan. Jag har hört både bra och dåligt om den och undrar nu om det finns någon annan som kan dela med sig av sina erfarenheter kring skolan?

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Förskolan Olympen i telefonplan????
  • SandyDee

Jag vet bara att det byts personal väldigt ofta, nåt annat vet jag inte.

• 2diamonds
    SandyDee skrev 2013-05-25 10:24:01 följande:
    Jag vet bara att det byts personal väldigt ofta, nåt annat vet jag inte.
    Det är det jag också hört... Skulle vilja veta lite mer. Någon annan?
  • Ledsen mamma01

igår var det avslutning på skolan. Vår lilla dotter på 2 år skulle uppträda med sin lilla grupp på 11 barn och 3 fröknar. Både jag och min man stod och tittade på showen och kunde inte se vår dotter någonstans i gruppen. Jag blevväldigt orolig men trodde att jag skulle få en förklaring till allt så fort showen var över. jag gick fram till en av fröknarna efter att det var slut och frågade varför vår dotter inte varit med. fröken såg chockad ut och sa att men hon var med och insåg sen att det var hon ju inte utan hon hade blivit glömd i omklädningsrummet. Vi fick ingen förklaring heller ingen ursäkt på hur det kunde hända. Jag var sååå ledsen när vi gick hem. vår lilla tös var bara helt bortglömd! nu blir jag väldigt orolig när dem ska gå på utflykt. kan det hända igen eller vad händer nästa gång. vi gjorde ingen grej utav men nu i efterhand känns dt som att vi skulle vilja veta hur de kan tillåta sånt här. Vi stressade dit för att filma och dokumentera att hon helt enkelt bara blev glömd. ennes frånvaro var tydligen inte heller märkbar då de inte ens visste att hon inte var där. Till saken hör ju att. Var ju bara 11 på tre fröknar. Vad kan hända då alla 15 barn är på plats mm. jag e bara sååå ledsen!!!

• santacatalina01

Hej

Jo Olympen i Telefonplan har brister vad det gäller barnets säkerhet. De är inte noga med det.

Jag  såg i somras ett litet barn springa ute från Olympens gården, han sprang över gatan till närmaste parken och ingen att personalen märkte det. Det var tur att jag gick förbi och såg det som hände och larmade personalen som sprang och hämtade pojken då han hade hunnit springa en bra bit . Jag tycker att det är fruktansvärd det som hände och jag själv blev orolig för min egen dotters säkerhet på Olympen.  

Orolig förälder 

• santacatalina01

Olympens pedagoger

Personalen kommer och går, det  finns  få pedagoger som är bra  och de som är bra slutar och börjar jobba någon annanstans.

Jag blev i vintras  kränkt och hotad av en kvinnlig förskolärare på Olympen i telefonplan. Hon var väldigt otrevlig och  oprofessionell. Hon försökte att tränga sig i mitt privatliv. När jag försökte och stoppa henne genom att säga att vad hade hon  med mitt privatliv att göra då hotade hon mig att ringa polisen.Efter den här incidenten  pratade  jag med  den ansvarige  på  förskolan men hon gjorde absolut ingenting åt det .  Riktigt dålig skola i telefonplan alltså.

Ingenting jag kan rekommendera!!

Missnöjda föräldrar ! 

Svar på tråden Förskolan Olympen i telefonplan????