• assiicamill

Någon som ätit nutrilett VLCD? Hjälp!!

Hej!! Har kört första dagen med Vlcd, nutrilett! Hr gått jätte bra faktiskt långt över förväntan! Men jag förstår interaktivt skillnaden på alla dessa olika smoothies shakes och bars! I denna kur äter jag bara shakes men jag undrar om de finns någon smoothie eller bar jag kan kombinera med? Har köpt hem två olika se bilden! Vilka kan jag använda till VLCD? Är de bara shaken i tre veckor ? :) tack för svar

• Svar på tråden Någon som ätit nutrilett VLCD? Hjälp!!
  • assiicamill
    assiicamill skrev 2013-05-22 19:19:52 följande:
    Glömde bilden:)

• läkarstudent

Det är det totala kaloriintaget som spelar roll vid VLCD, inte vad du stoppar i dig. Du kan byta ut en shake mot en bar eller smoothie om de har samma kaloriinnehåll. Har baren mer får du däremot minska på mängden shake vid nästa mål för att få i dig lika få kalorier, alternativt inte äta hela baren, eller acceptera att du äter några fler kalorier än när du bara dricker shake. Du kan även göra på samma sätt med vanlig mat om du skulle tröttna på shaken. Du kommer nå samma resultat så länge du håller dig till det antalet kalorier som shakerna innehåller.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • LolVStein

Om du ska köra någon längre kur (flera veckor) så ska du nog hålla dig till dom produkterna som det står VLCD på, inte dom som heter måltidsersättning. Detta beror på  att det ställs högre krav på näringsinnehållet i  VLCD-produkterna och om man uteslutande ska leva på pulver en längre tid måste det innehålla allt viktigt. 

Detta är i alla fall den information sjukhusen lämnar till fetmapatienter som ska gå ner i vikt inför gastric bypass-operationer. Vissa får ju leva på pulver under sex veckor. Jag behövde bara köra i två veckor så även om jag mest drack VLCD-shake så tog jag någon enstaka bar och det gick bra, men såg till att hålla mig inom kalorigränserna såklart. Sen vet jag inte exakt vilka av alla Nutriletts produkter som är vad =) Du får läsa! Lycka till!

• assiicamill

Jag är165 lång och väger 65 så jag ska köra en rivstart ca 2 veckor då jag inte har någon motivering att träna längre!! Har under det senaste året lagt på mig 8 kg som jag verkligen vill ha bort!! Men va bra då vet jag :) då kör jag på vlcd och sendan blandar kag upp dieten med ersättare och mat när jag är klar med vlcd kuren så jag inte går upp allt igen!! Men igår sprang jag ca 40 min och på kvällen trots en shake höll jag på att dö av hunger hehe men jag höll mig!! Ska bar gå lugnt 20 min idag så kanske jag slipper hungern :) tack för hjälpen

• Therese 741

HEJ! Jag käkade dessa produkter 2010 från 21jan-1maj, gick ner 40kg.

Det viktiga är att du dricker en shake var 3e timme, mitt schema va 9,12,15,18 och 21.  5st per dag. Förbränningen hålls igång om man underhåller kroppen var 3e timme samma i vardagliga livet är de viktigt att få i sig mat var 3e timme för att förbränningen och organen skall fungera korrekt därför man skall ta mellanmål mellan de fasta måltiderna. 

Jag gick upp i vikt under 1,5år pga sjukldom då ja ej fick träna lr röra mig från att ha varit aktiv å hållit på med sport.

Det är jätte tufft första veckorna på shakes men det är lätt värt det, det är som en rökare som skall sluta röka kroppen har ett behov av socker den skriker efter.

De första 2 veckorna drack jag shakes, dom du köper i pulverform å blandar sj de innehåller ca 100kcal, dem färdigblandade är inte samma sak de innehåller ca 230kcal.

Efter jag druckit det i 2v, övergick jag till att blanda både shakes å bars på dagarna.  Jag åt bara en halv bars per gång då barsen innehåller dubbelt så mkt kcal som en shake. Det sägs vara viktigt att äta bars blandat med shakes när man skall gå en lång diet, pga att magen å tarmar å tänder skall få nått att berabeta å det är ganska lågiskt när man tänker på det.

Jag gick ner lika mkt när ja käka bars som shakes.

Drack en shake kl 09, åt en halv bar kl 12 sen en halv bar kl 15 och sen drack jag shake kl 18 och 21.

Sen är det suuuper viktigt att dricka minst 2 liter vatten helst 3. Ta en 0,5l loka/ramlösa flaska å drick 4-6 sådana per dag, det är lättare att dricka ur flaska än i glas. Vattnet du dricker gör att fettrester å annat åker ur kroppen. Utan vatten går du inte ner så mkt.

Första veckorna går man ner jätte mkr, en hel del av det är vatten ca 3-5kg från person till person.

När du nått din drömvikt skall du helst gå ner 3-5kg till eftersom du går upp dessa kilon i vatten i kroppen igen när du återgår till vanlig mat.

Det är väl mina tips.

Jag dricker fortfarande shakes till frukost å som mellanmål å de funkar galant.

www.thetreasuresinlife.com

//Tess 

• Therese 741

sen spelar de ingen roll om du blandar allevo,nutrilett eller naturdiet samma sak bara olika namn så det är bara att blanda på! å som fler skrivit se till att hålla mängden, äter du en bar så ät bara halva då den innehåller den dubbla mängden kalorier desamma med fördigblandade shakes! =)

• assiicamill

Hej! Jag har ätit shakes nu i 6 dagar! Har fungerat bra hittils! Känner att lilla magen börjar försvinna alltmer vilket är super! Dock känner jag fortfarande hunger och det har blivit värre de senaste två dagarna! Jag äter bara shakes, kl 8, 11, 14, 17, 20 och har ätit dessa precis i tid! men de går bra ändå, börjar bli ganska trött och slut i huvudet så jag är nog fortfarande inte i ketos, kände mig piggare första 4 dagarna än nu... Men jag kämpar på! Kul att det går så bra för dig, har du lyckats hålla den vikten? :)

• Therese 741
    assiicamill skrev 2013-05-28 18:11:27 följande:
    Hej! Jag har ätit shakes nu i 6 dagar! Har fungerat bra hittils! Känner att lilla magen börjar försvinna alltmer vilket är super! Dock känner jag fortfarande hunger och det har blivit värre de senaste två dagarna! Jag äter bara shakes, kl 8, 11, 14, 17, 20 och har ätit dessa precis i tid! men de går bra ändå, börjar bli ganska trött och slut i huvudet så jag är nog fortfarande inte i ketos, kände mig piggare första 4 dagarna än nu... Men jag kämpar på! Kul att det går så bra för dig, har du lyckats hålla den vikten? :)
    Hej. ja första 2v är värst, viktiga är ju promenaderna. Ja jag har lyckat hålla det förutom nu när jag opade brösten i okt å fick infektion pga mitt ena ärr inte ville läka lika bra som de andra så fått legat lågt me allt å vila å noll träning så trippat upp ett par kilo som jag tagit tag i nu =)
  • assiicamill

Tråkigt med infektion men jag antar att de va värt det med ett par fina bröst! Jag klarar inte av att gå alls efter jobbet har jag märkt, ush jag blir helt slut! Fast jag jobbar på förskola och rör mig ganska mycket där, sprang idag tex upp för en liten skidbacke typ 4 gånger, höll på att dö!! Så de blir mest att ta de lugnt när jag kommer hem! Tror dock jag måste dricka mer vatten.. Får inte alla i mig så många liter som man ska, men jag håller på att kräkas efter att bara druckit två glas hehe

Svar på tråden Någon som ätit nutrilett VLCD? Hjälp!!