Ledsen, orolig och arg kände att något konstig var det och bvc som inte tar än på allvar.
Har en flicka på 4.5 månader och sen hon föddes så gick hon upp i dåligt viktigt. Max 150 i veckan och ibland ingeting. Senare har vi då besökt en gång i månaden bvc och inte har gått upp. Efter alla gångerna då jag har klagat att något är konstig med henne. Som alltid täppt i näsa, snuva, bajsar i mellan ill grönt, ont i magen och andra symtom och dåligt viktuppgång. Ena gången sa bvc det är nog virus eller att spädbarn kan ha olika viktuppgångar och att spädbarn har omogna tarmar och det brukar bli bättre. Rådde mig att ge ersättning plus amning. Amningen blev mindre och nu bara ersättning. Tänkte nu kommer hon säkert gå upp..nej det hade hon inte. Efter 4.5 månder säger bvc hon är har nog mjölkallergi. Vi testar altera då hon blev bara värre. Orolig och bajsar flera dagar illgrönt o vattning. Och får utslag. Slutar med altera och fortsätter med semper ersättning tills vi får besked från läkaren hennes blodsvar och fick remis till sjukhuset efter såhär länge. Jag hoppas att hon får nån ersättning som hon mår bra av och går
upp i vikt. Sen nu när jag tänker tillbaka och har läst nu om mjölkallergi så stämmer symtomen på henne och jag blir arg på mig själv att jag lyssnade på bvc och borde ha agerat tidigt. Kommer hon gå upp i vikt? Och hur kommer hon må om hon går nån annan ersättning då de smakar inte lika gott. Dels tänker jag om jag ska börja med gröt och inte bara smak utan mer som hel måltid? Hon är ändå
glad och sover bra. Sen känns det som
att hon mår ändå bra av semper. Ena sidan är jag orolig och osäker. Väntar på vad som ska utredas nu.
Hoppas att ni kan ge mig lite hopp och råd. Tack