• Anonym (Sommarfrustrerad)

Sommarstängt =(

Hej hej

Jag har sedan jag var 14 år vetat om att jag har PCO och fick då veta att jag kunde ha svårt att i framtiden få barn, vilket då gjorde mig väldigt ledsen... Nu är framtiden här och jag har träffat en underbar sambo (som har en flicka på 6 år sedan tidigare)

Vi bestämde oss för över ett år sedan att sluta med p-piller, (då hade vi varit tillsammans drygt ett år, vi är båda 28 nu)

Månaderna kom och gick, och mensen med dem... Varje månad var lika frustrerande... kände man något eller var det inbillning, hmm slutade ALLTID med att man inbillat sig och fått upp hoppet för att sedan tas ner till verkligheten igen...

Så när vi försökt ett år vände vi oss till fertilitetskliniken, undersökte mina äggledare, blodprover, passagen, livmodern och allt såg bra ut, likaså med sambons prover... Men nu efter de senaste 2 menscyklarna kan man konstatera att det är mina ägg som inte växer och släpper, ingen ägglossning... vi fick pergotime utskriven och skulle testa den vid nästa men, då måste man gå på VUL innan man får "köra på" nu är det bara så att min ÄLSKADE mens inte har kommit, (ej gravid...) går och väntar på att få min mens fast jag inte har haft ägglossning, och hos läkaren sa de att man kan sätta igång den eller vänta på en spontan blödning innan vi får börja på pergotime... Kruxet är bara att de har stängt under 10 veckor i sommar... så har jag tur så kommer mensen innan den 28/5 å då kan vi köra en omgång pergotime innan sommarlovet men annars måste vi vänta till i höst... lite frustrerad känner jag mig, och besviken...

vet inte vad jag vill egentligen men allt känns så jobbigt vissa dagar, speciellt eftersom jag redan från början visste att min ägglossning förmodligen var det som knasade... det är verkligen en bergochdalbana med känslor och hopp och förtvivlan om vartannat...

första gången i mitt liv som jag vill att sommaren ska ta slut och hösten ska komma fort...

• Svar på tråden Sommarstängt =(
  • onskedrom

Jag förstår din frustration, är i liknande sits. Har diagnosticerad PCO-S, försökt i ca ett år och har ett 3årigt barn sedan innan. Mensen har sackat efter och kommer var 35-45e dag men ÄL kommer inte alltid där emellan. Har varit på möten hos fertilitetsklinik och ska börja med pergotime i augusti (väntar till efter semestern) om inget hänt innan dess. Så frustrerande. IVF hade ju varit snabbaste sättet men det kostar ju 25k per försök och är också en karusell av känslor. Vet precis hur det känns att pendla mellan hopp och förtvivlan hela tiden medan tiden bara tickar på. Hemskt jobbigt :(

Svar på tråden Sommarstängt =(