• Anonym (less)

Orkar inte försöka mer!

Så less på att göra allt rätt och så går det inte ändå! Slutade röka, snusa och dricka alkohol i över ett år, slutade med kaffe och började med kosttillskott och gick ner i vikt, men det är ju helt omöjligt. Vi kommer aldrig få barn helt enkelt. Alla andra får sina första "hoppsan", sina andra och tredje, och här händer det inte ett piss! Har nu börjat röka och dricka alkohol igen, jag har ju för tusan inte levt på evigheter! Ska jag gå och göra allt rätt utan att få ett piss för det? Varför är livet så orättvist?! :( 

• Svar på tråden Orkar inte försöka mer!
  • Anonym (80)

Hur länge har ni försökt då? Gjort utredning? Testat pergo,insemination,IVF? Varit gravid nån gång/fått missfall? Nu har i.o.f.s. varken jag eller maken nånsin rökt eller druckit,men det är mycket man offrat under de snart 7 år vi försökt! Bara all kommandosex blir man ju aptrött på,men utan sex=definitivt inget barn. Jag törs inte tänka på hur mycket pengar vi lagt ut på behandlingar,IVF:er och hälsokost,men minst 100000:- blir det ju. Så orättvist? Jamen visst tusan är det det! Men ge upp kan man ju inte om man verkligen vill ha barn. Då söker man andra vägar för de finns ju faktikst! GladDrömmer

• Anonym (less)
    Anonym (80) skrev 2013-05-21 12:58:34 följande:
    Hur länge har ni försökt då? Gjort utredning? Testat pergo,insemination,IVF? Varit gravid nån gång/fått missfall? Nu har i.o.f.s. varken jag eller maken nånsin rökt eller druckit,men det är mycket man offrat under de snart 7 år vi försökt! Bara all kommandosex blir man ju aptrött på,men utan sex=definitivt inget barn. Jag törs inte tänka på hur mycket pengar vi lagt ut på behandlingar,IVF:er och hälsokost,men minst 100000:- blir det ju. Så orättvist? Jamen visst tusan är det det! Men ge upp kan man ju inte om man verkligen vill ha barn. Då söker man andra vägar för de finns ju faktikst! GladDrömmer
    Sen jag var 19 har vi försökt, är 24 nu... :(
  • Anonym (80)
    Anonym (less) skrev 2013-05-21 13:46:44 följande:
    Sen jag var 19 har vi försökt, är 24 nu... :(

Ja,men vad har ni provat då? Vad säger läkarna? Det finns ju äggdonation,embryoadoption och adoption också så ge upp behöver ni inte alls göra. T.o.m surrogatmamma kan ju vara ett alternativ.
  • Anonym (1,5 år)

Är ni oförklarligt barnlösa eller har de hittat nått fel? Vad har ni provat för behandlingar?

• Anonym (less)
    Anonym (80) skrev 2013-05-21 13:49:31 följande:

Ja,men vad har ni provat då? Vad säger läkarna? Det finns ju äggdonation,embryoadoption och adoption också så ge upp behöver ni inte alls göra. T.o.m surrogatmamma kan ju vara ett alternativ.
    Oj, resten av inlägget försvann visst.
    Jag har lågt AMH värde vilket indikerar att äggen är på väg att ta slut alldeles för tidigt.
    Vi har provat IVF men fick fram för få äggblåsor så det gick inte vidare till äggplock.

Jag vet att det finns andra sätt, men det känns så värdelöst att ha gjort allting "rätt" och så har det varit onödan. Slängt bort mina bästa år på alla dessa försök och allt hopp fram och tillbaka. Jag vill bli gravid men det kommer troligen inte hända. Jag vill inte ha någon annans barn, eller någon annans ägg....
    Jag orkar inte hålla på med karusellen längre, allt känns bara helt hopplöst. :/ 
Svar på tråden Orkar inte försöka mer!