• Sannisen81

Att förändra sin sinnesstämning? Hur??

Någon som har bra tips på hur man kan ta makt över sig själv och hur man känner - att lyckas med att förändra sin sinnesstämning???
    Har lätt för att fastna i det när jag känner starka/jobbig känslor.... allt jobbigt kommer upp på en o samma gång då... o så fastnar jag i det... skitjobbigt. Det är fruktansvärt jobbigt... sen rätt som det är så kommer man på sig själv att man är i en helt annan sinnesstämning, hur fan gjorde jag? uppenbarligen något omedveete som sker men jag vill kunna förändra det på ett medvetet plan eller nåt....?? för jag tycker det är skitläskigt när jag fastnar, känns som det adrig kommer försvinna o så blir det tyngre o jobbigare..

Någon som är duktig på detta med mental träning?? Å har knep att dela med sig av??

• Svar på tråden Att förändra sin sinnesstämning? Hur??
  • carhe

Ja, det där med att fastna i negativa tankar och ältande känner jag igen. Efter MÅNGA år har jag hittat en metod som fungerar för mig. När jag tankarna/ältandet kommer tar jag kontroll över mina tankar genom att se till att jag inte kan älta. Jag tar en bok eller tidning och läser högt ur den, viktigt för mig att det är högläsning, annars fungerar det inte. Jag ställer mig framför spegeln och tokler mot mig själv en lång stund, det fungerar, tro mig. Jag räknar mattetal i huvudet. Vadsomhelst som bryter de där negativa tankesnurrorna.

• Sannisen81
    carhe skrev 2013-05-20 19:37:51 följande:
    Ja, det där med att fastna i negativa tankar och ältande känner jag igen. Efter MÅNGA år har jag hittat en metod som fungerar för mig. När jag tankarna/ältandet kommer tar jag kontroll över mina tankar genom att se till att jag inte kan älta. Jag tar en bok eller tidning och läser högt ur den, viktigt för mig att det är högläsning, annars fungerar det inte. Jag ställer mig framför spegeln och tokler mot mig själv en lång stund, det fungerar, tro mig. Jag räknar mattetal i huvudet. Vadsomhelst som bryter de där negativa tankesnurrorna.
    shit, då skulle jag få stå framför spegeln heeela dagen lång
    Ja, jag måste hitta nåt sätt....
  • carhe

Jodå, det där med leende fungerar. Vår hjärna är ganska dum så om du ler så tror din hjärna att du är glad. Läs mera i den här korta artikeln. tappa.se/pages/gp/article.aspx Försöka duger, man förlorar ju inget

• Sannisen81

alltså, känns som det där knappast kommer funka på mig.. men jag får testa det oxå helt enkelt! Så trött på att fastna i jobbiga sinnestämningar.... fruktansvärt plågsamt

Svar på tråden Att förändra sin sinnesstämning? Hur??