Pappan tar barnet!
Jag vet inte vart jag ska vända mig och gör ett försök här. Pappan till barnet skrev till mamman i fredags "idag hämtar jag mitt barn". Barnet är 11 år. Dom har gemensam vårdnad och barnet är skriven hos mamman. Barnet är 11 år. Pappan har inte hört av sig på två månader och kommer från ingenstans och kräver att ha han. Mamman förklarar för barnet att pappan vill ha han men barnet börjar gråta och skriker nej. Pappan kommer och försöker få med sig barnet men barnet säger fortfarande nej, han vill inte åka till sin pappa för att han är rädd för sin pappa och tycker inte om pappans sambo. Pappan åker iväg och säger "det här ska jag gå vidare med" Veckan går och på fredagen är barnet hos mig, som är hans syster. (Har ej samma pappa) Klockan 7 på kvällen plingar det hysteriskt på min dörr och jag öppnar dörren. In flyger pappans sambo och skriker på barnet i dessa ord "nu följer du med mig, annars kommer det en farbror från soc och sätter dig i en liten cell och då får du inte träffa din familj något mer" Barnet bryter ihop och skakar i soffan medans min sambo tar han och håller fast han och tänker inte låta någon ta han. Jag ringer polisen då pappans sambo vägrar lämna lägenheten. Till slut går hon. Pappan ringer upp mig och vi pratar i 45 minuter. Under dom minuterna vägrar han säga vad som har hänt och matar bara på mig falska påhopp om min mamma. Att hon inte ger barnet mat och dricker upp pengarna varje helg, vilket inte stämmer. Pappan och jag bestämmer att barnet blir kvar hos mig under natten vilket var planerat. På söndag träffas pappan och mamman hos mamman då pappan säger att skolan har gjort en anmälan på mamman. Att pappan har haft kontakt med soc under fredagen och att skulle inte barnet vara hos pappan på måndagen skulle soc omhänderta barnet. Ingen från soc har ringt till mamman och frågat eller försökt att pratat och förklarat. Barnet förklarade flera gånger för pappan att barnet verkligen inte ville följa med pappan hem. Men han vart till slut tvingad av pappan. Idag ringde jag till skolan, rektorn och frågade om dom gjort en anmälan på mamman. Vilket dom hade. Pappan har suttit för lärarna på barnets skola och ljugit, och fått dom till att göra en anmälan. Hur ska vi gå till väga? Mamman håller på bryter ihop. Jag bryter ihop! Dom har inget schema att följa. Dom har kontakt med familjerätten. Får soc bara omhänderta ett barn så där utan att prata med båda föräldrarna? Ljuger han för oss? Vad kan vi göra? Jag har försökt fått tag på soc men dom är på möte i 4 timmar till. Dom jag har pratat med säger att dom inte kan tänka sig att detta är sant. Pappan har även tidigare suttit inne på behandling för narkotika.