• Anonym (snälla, hjälp)

Kallade till ivf- men har haft ett missfall nyligen!

Vi ska på första besöket till ivf-behandling nu i veckan.. 
    Vi har försökt få barn i 2.5 år, så det här är otroligt efterlängtat..
    Till saken är att jag blev gravid i mars, men fick mf i vecka 6..

Kommer det här göra att vi måste vänta ännu längre?

Ska vi berätta om missfallet?

Jag var inskriven hos bm, så jag tänker att det finns väl i systemet nu liksom?

Faaan om vi måste vänta ett år nu för att "vi lyckades på egen hand"..
    Men jag sitter ju här lik f-bannat, ogravid som vanligt! Gråter 

Någon som vet hur de ser på det här?
    Är så himla rädd för att vi måste vänta ännu längre nu,
    jag är 35, fyller 36 i år! 

• Svar på tråden Kallade till ivf- men har haft ett missfall nyligen!
  • Anonym (P)

Beklagar verkligen missfallet.. Har du fått mens efter missfallet? I så fall skulle jag inte tala om det. Lycka till! (Jag blev gravid på vår första ivf)

• Anonym (snälla, hjälp)
    Anonym (P) skrev 2013-05-19 18:14:25 följande:
    Beklagar verkligen missfallet.. Har du fått mens efter missfallet? I så fall skulle jag inte tala om det. Lycka till! (Jag blev gravid på vår första ivf)
    Tack snälla du! 
    Skulle verkligen vilja veta hur det funkar med sådant här, vi borde ju inte vara de första tänker jag..
    Ja, jag har fått tillbaka mensen, är så glad att det gick fort! :)
    Grattis till er graviditet! {#emotions_dlg.flower} 
  • Pissenisse

Jag har svårt att tro att de skulle "avboka"  behandlingen för att ni lyckades på egen hand. Jag vet ju inte med säkerhet men när vi blev gravida efter ett misslyckat ivf och hade en fet inbokad, så jag fick ju ringa och avboka fet. Då sa de bara "Grattis, går det inte inte vägen så hör av er" (inte just de orden).
    Det hade ju varit riktigt snopet om de lät er fortsätta vänta, samtidigt som det känns lite konstigt att ljuga om de sen ser det i journalen...
    Va härligt att ni blickar framåt trots missfallet, lycka till.

• Anonym (Km)

Oss frågade de om någon av oss varit med om någon graviditet vid första besöket. Själv skulle jag inte vara bekväm med att ljuga på direkt fråga. Tror inte de skulle avboka för er, ni är ju fortfarande barnlösa men vet inte säkert. Lycka till!

• Anonym (ljug inte)

Jag tror det är en dålig idé att ljuga. Dels har de tillgång till MVC-journalen, och dels är det alltid bättre att vara ärlig, då kan de göra en bättre och mer korrekt medicinsk bedömning av era problem och chanser!

Du är ju relativt gammal och ni är fortfarande barnlösa så jag tror inte ni har något att vara rädda för. Jag tror de kommer ta er på allvar eftersom det är hög tid att sätta igång med IVF för att chanserna skall vara goda.

• Anonym (P)

Tack! Men jag är inte gravid längre utan har en 5 månader gammal son som ligger här och far runt och inte kan sova . Bäst är väl att vara ärlig förstås men jag skulle inte våga tala om missfallet för dom. Jag sköt även upp mensen i hemlighet och ljög om vilken mensdag jag var på för att få starta direkt så jag är inget föredöme å andra sidan blev jag gravid direkt.. Jag tyckte hela ivf behandlingen gick jättebra och inget var särskilt jobbigt eller smärtsamt förutom psykiskt jobbigt att inte veta om det skulle funka. Sprutorna gick jättelätt. Här hittar du bra sammanfattning om hur det går till: www.linne.se/ivf/. Fråga gärna om du undrar ngt.

• Anonym (Ivf)

Hej.. Måste bara fråga en sak... Vi satte tillbaka ett ägg igår :D men har idag mens smärtor i magen från och till o speciellt efter toabesök :/ e orolig ....vad kan de vara??

• Anonym (korta)

Inte för att vara elak, men om ni inte lyckats prestera mer än ett ynka missfall under 2.5 år, och dessutom är över 35, så tror jag inte att IVF-kliniken kommer neka er utredning. Var ärliga! Och lycka till. Glad

Svar på tråden Kallade till ivf- men har haft ett missfall nyligen!