2 år har snart gått..
I höst är det 2 år sedan vi började försöka få barn.. Test har tagits, men alla har varit lika blanka och negativa.. Inte ett litet litet svagt spökstreck har jag ens fått.. De har bara varit negativa..
Blir att påbörja utredning till hösten.. 22 år och redan en utredning.. Känns ju stabilt..
Nu sitter jag här, nästintill förstörd med tårar i ögonen när kompisar gått ut med att de är gravida (igen) och syster som ringde och var så glad över att de nu blivit gravida igen. Det verkar som att alla runt om oss ploppar ut bebisar hej vilt och vi kämpar på varje månad..
Vi har sagt att det inte ska låta det påverka oss, men idag känner jag bara hur sprängd jag är av känslor. Duger jag inte till som kvinna? Kan jag inte ens bli gravid - hur jävla svårt kan det vara?
Och i helgen fick vi återigen frågan när vi ska skaffa barn.. Vad ska man säga till alla som frågar men som inte förstår hur jobbigt vi har? Vi ler och säger att den dagen kommer senare..
Jag är överviktig, har lite oregelbunden mens och tar på mig all skuld till att det inte blir några barn. Detta gör att jag tröstäter.. Försöker att inte göra det, tänka på jobbet och att det snart är semester.. Men hur länge orkar jag med detta?
Vet inte vad jag ville med denna tråd.. Kanske bara få skriva av mig lite känslor..