• Lina o Ante

Hur gjorde ni?

Vi håller på att potträna våran dotter på snart tre år och det går inte så bra..
    Det största problemet är att hon verkar inte känna att hon är kissnödig, vi kan inte ha henne sittandes på pottan eller toaletten hela dagarna men vi kan ju inte heller ha att hon kissar på sig hela tiden.
    Till saken är att vi har inte bråttom så men nu när hon börjat visa intresse vill man ju ta vara på situationen.

Hur gjorde ni andra föräldrar?

• Svar på tråden Hur gjorde ni?
  • Eriksson1993

Hur gjorde vi?

">

Titta på filmen, visar och förklarar det sättet jag och min fru pott-tränade våran dotter, fungerade jättebra!

// Eriksson 

• Mercurialis

Jag sätter mitt barn på toaletten med jämna mellanrum. Han har så smått börjat säga till när han behöver kissa. Jag har slutat fråga om han behöver kissa, eftersom svaret alltid blir nej, även om han håller på att spricka. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lina o Ante
    Eriksson1993 skrev 2013-05-18 11:28:32 följande:
    Hur gjorde vi?

" rel="nofollow" target="_blank">

Titta på filmen, visar och förklarar det sättet jag och min fru pott-tränade våran dotter, fungerade jättebra!

// Eriksson 
    Går inte att kolla på tydligen. Rynkar på näsan
    Sisisisi skrev 2013-05-18 11:29:34 följande:
    Har ni testat toatider? Var tredje timme eller nåt sånt.
    Ja vi har ju det och det har inte fungerat hon håller sig eller något för strax efter hon gått från pottan så kissar hon ner sig. Rynkar på näsan
    Vi testade då att byta toatider men det fungerar inte heller..

• Mjork

Vår son (fast vad jag förstår så är pojkar "senare") väntade vi helt enkelt ut. Han var rätt sen, var närmare fyra innan han blev torr, men det fungerade inte att försöka med en massa saker med honom först. Vi fick vänta tills han var redo, dvs när han själv ville. Då tog det plötsligt bara en dag när vi försökte och så var han torr.

• Lina o Ante
    Mjork skrev 2013-05-18 20:30:41 följande:
    Vår son (fast vad jag förstår så är pojkar "senare") väntade vi helt enkelt ut. Han var rätt sen, var närmare fyra innan han blev torr, men det fungerade inte att försöka med en massa saker med honom först. Vi fick vänta tills han var redo, dvs när han själv ville. Då tog det plötsligt bara en dag när vi försökte och så var han torr.
    Jo det är lite så vi gjort med våran dotter hon säger själv att hon vill sitta på pottan och inte ha blöja men ändå kissar hon på sig istället för att gå på pottan.

Jag kanske bara överdriver när man känner sig hjälplös men är 8månaders gravid så jag blir lite trött på henne när hon göra så här som hon gör men vi köpte pott tränarblöjor idag så får se om det kan hjälpa på traven lite bättre utan att det blir för jobbigt för mig. Det jag menar är att jag har lite svårt att hålla på att torka golv med en stor mage i vägen och sambon är ju inte hemma hela tiden.
Svar på tråden Hur gjorde ni?