• Kaerlebsbarn

Vilken klänning på bröllop?

Hej!
    Jag ska på bröllop den 1juni där dresscode är mörk kostym, dock har bruden sagt att det är viktigare att man känner sig uppklädd och följer temat för bröllopet som är Glamour, än att följa själva dresscoden. 
    Mitt stora problem är dock vad jag ska ha för klänning på mig. Det är nämligen så att de ska ha en brunch dagen efter där det också behövs en klänning. Jag har två stycken som jag kan tänka mig ha, men jag vet inte vilken jag ska ha på vilken av dagarna. Så tänkte att ni kanske kan hjälpa mig?

Såg nu att bilderna blev sneda, men ni får ha överseende med det! :)

Kram! 

• Svar på tråden Vilken klänning på bröllop?
  • JennieAnderson

Jag tycker att om du nu bara har de två att välja mellan så ta den turkosa på bröllopet och den bruna dagen efter. Den bruna tycker jag ser mer ut som en tunika så där kan du isf ha ett par korta svarta tajt med spets i benkanten till. Och ska du ha den turkosa så kan du kombinera den med en sjal i rostbrun nyans och ett vitt lite längre pärlhaslband....

• MiniStark

jag tycker den beiga har finare ärm och urringning, skulle köra den på bröllopet..

• Kaerlebsbarn
    Hannah76 skrev 2013-05-17 14:41:44 följande:
    Ingen av klänningarna är glamour.

Skulle jag få inbjudan så skulle jag tänka glamour=gala/hollywood/långklänning/cocktailklänni ng. Det låter ju som om de verkligen vill att gästerna ska vara uppklädda?
    MammaJohanna1 skrev 2013-05-17 14:41:51 följande:
    Kanske något med strasstenar på? Det är kanske glammigt? Jag är jäkligt oglammig som person dock Den turkosa klänningen känns "sommarfin" men den andra kan passa på brunchen.
    Så är min bild också av glamour egentligen, men då man drar större storlek i kläder och har ont om pengar har jag inte hittat något :/ Så min förhoppning var att den turkosa kanske skulle funka om jag piffade till med smycken och en "glamorös" frisyr. Skor har jag redan fixat sedan länge och dem är glitter och glamour. Men nu känner jag mig fruktansvärt kluven när det gäller klänning..
    La Lola skrev 2013-05-17 14:41:35 följande:
    Hahaha varför inte rött?!
    Vet faktiskt inte, antar att det beror på det som sägs att man skulle ha haft fuffens för sig med brudgummen. 

• La Lola
    Kaerlebsbarn skrev 2013-05-17 14:50:30 följande:
    Vet faktiskt inte, antar att det beror på det som sägs att man skulle ha haft fuffens för sig med brudgummen. 

Vilket är en myt....synd att folk sprider denna felaktighet vidare.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • aldrigmer

Rött är festens färg, glamour så det skriker! Att man inte ska ha rött på bröllop är kvalificerat fjant! Kräks Fjantet innebär, för er som inte vet, att den rödklädda ska ha legat med brudgummen men vem annonserar sitt sexliv med kläderna? Skäms 

Båda klänningarna fungerar ju men är kanske, åtminstone i mina ögon, lite tråkiga. Beige är ingen färg alls för mig......så ut och shoppa en röd klänning, ett par röda klackar och på med bästa leendet! Röda läppar? Kyss Ha spetsen på brunchen och lämna igen den beiga! Ha så skoj!! Solig

• Mys mymla

Detta är lite mer glamour.
    dock hade jag köpt en lite lång svart klänning för jag ogillar ljusa fäger :)
    men här är iaf lite tips

http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/quontum-599/rumba-long-dress-599048-29/

http://www.halens.se/kvinna-klader-brollop-tarnklanningar-122/tarnklanning-079717/paging$1,27?oc=036

http://www.google.se/imgres?safe=off&sa=X&biw=1280&bih=899&tbm=isch&tbnid=R731PcjSyJCzwM:&imgrefurl=http://www.craibox.se/ta-gamla-hollywood-glamour-i-denna-eleganta-sequined-kl%25C3%25A4nning-p-3030.html&docid=qRT5aAwSgdrctM&imgurl=http://www.craibox.se/images/l/lf2013/a50.jpg&w=450&h=800&ei=bCiWUeapDaf44QSZ3oCADg&zoom=1&ved=1t:3588,r:37,s:0,i:203&iact=rc&dur=417&page=2&tbnh=197&tbnw=115&start=30&ndsp=36&tx=57&ty=61

• Kaerlebsbarn
    MiniStark skrev 2013-05-17 14:44:33 följande:
    Jag tycker båda klänningarna kan gå i glamour-temat, men satsa på stora, blingiga accessoarer, lite höga skor, och snygg clutch med glitter samt stram frisyr och snygga solbrillor så är du hemma.
    JennieAnderson skrev 2013-05-17 14:45:12 följande:
    Jag tycker att om du nu bara har de två att välja mellan så ta den turkosa på bröllopet och den bruna dagen efter. Den bruna tycker jag ser mer ut som en tunika så där kan du isf ha ett par korta svarta tajt med spets i benkanten till. Och ska du ha den turkosa så kan du kombinera den med en sjal i rostbrun nyans och ett vitt lite längre pärlhaslband....
    Tack för era inlägg! Känns skönt att veta att det finns några som tycker att jag kan ha någon av klänningarna med rätt accessoarer :)

Här är för övrigt skorna jag har tänkt mig :)

• Vinterankan

Jag skulle ta den turkosa och piffa upp med accessoarer på kvällen och den andra på lunchen. Kanske någon snygg sjal till den turkosa (fast en snygg sjal kan kosta mer än en helt ny klänning).

• MiniStark
    Kaerlebsbarn skrev 2013-05-17 15:03:35 följande:
    JennieAnderson skrev 2013-05-17 14:45:12 följande:
    Tack för era inlägg! Känns skönt att veta att det finns några som tycker att jag kan ha någon av klänningarna med rätt accessoarer :)Här är för övrigt skorna jag har tänkt mig :)

Med de skorna hade jag definitivt gått med den turkosa, kanske med något skärp, band i midjan? Vilka skor.. Jag hade inte ens kunnat gå dem!! Snygga
  • Hannah76
    Kaerlebsbarn skrev 2013-05-17 15:03:35 följande:
    Tack för era inlägg! Känns skönt att veta att det finns några som tycker att jag kan ha någon av klänningarna med rätt accessoarer :)

Här är för övrigt skorna jag har tänkt mig :)

Snygga!!!

Jag hade valt den beiga klänningen, ett större halsband och armringar. En makeup  med fokus på ögonen (typ sotade) och glammigt hår.

• semlorna

Jag tycker klänning nummer 2 är mer glamour (även om ingen är det igentligen), ettan är mer söt sommarklänning. Ursnygga skor btw, skulle aldrig kunna gå i dom dock :)

• glad mamma

Den turkosa blir jättebra, jättefina skor till, matcha med glittrande örhängen och armband. Och köp en snygg hatt att ha till.

Svar på tråden Vilken klänning på bröllop?