• Anonym (undrande)

beställa trots anmärkning

hej! finns de någon som vet sidor man kan beställa grejer ifrån trots anmärkning. 

• Svar på tråden beställa trots anmärkning
  • TheOrp

Känsligt ämne, sorry.... Låt alla köpa hur mycket de vill....

• SupersurasunkSara
    TheOrp skrev 2013-05-15 21:17:09 följande:
    Känsligt och känsligt, du verkar ovanligt korkad i din åsikt i ärendet bara. Allt är inte svart eller vitt. Huruvida TS misskött sin ekonomi eller råkat ut för något vet jag inte, men jag tar för givet att TS betalar av på sina skulder men nu vill köpa något via nätet och därför undrar om det går.
  • Den obotliga pessimisten
    TheOrp skrev 2013-05-15 21:17:09 följande:

Slut på argument, menar du. Det var bra det.
  • TheOrp
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-15 21:20:33 följande:
    Känsligt och känsligt, du verkar ovanligt korkad i din åsikt i ärendet bara. Allt är inte svart eller vitt. Huruvida TS misskött sin ekonomi eller råkat ut för något vet jag inte, men jag tar för givet att TS betalar av på sina skulder men nu vill köpa något via nätet och därför undrar om det går.

Inte slut på argument, men ett tråkigt ämne att provocera i bara.... och TS verkar inte bry sig, sitter nog och nätshoppar för fullt nu...
  • SupersurasunkSara
    TheOrp skrev 2013-05-15 21:23:15 följande:

Inte slut på argument, men ett tråkigt ämne att provocera i bara.... och TS verkar inte bry sig, sitter nog och nätshoppar för fullt nu...
    Så du var enkom ute efter att provocera? Du kan inte ha ett så roligt liv, jag ber om ursäkt, fortsätt du, jag ska inte argumentera emot dig mer.
  • TheOrp
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-15 21:24:11 följande:
    Så du var enkom ute efter att provocera? Du kan inte ha ett så roligt liv, jag ber om ursäkt, fortsätt du, jag ska inte argumentera emot dig mer.
    Tack för det.
  • Mörksuggan
    TheOrp skrev 2013-05-15 20:57:52 följande:
    Om de har betalningsanmärkning OCH skuld så man inte handla alls, man ska betala sina skulder! Om man bara har anmärkning så är en god man en bra idé, så man inte drar på sig nya dumma skulder.Det gör jag inte.... Men jag kanske behandlar dem som personer som behöver hjälp att hantera sin ekonomi.

En god man kan inte bestämma vad du ska och inte ska köpa. Du har fortfarande makten över din tillgångar.
    En lögn kan färdas halvvägs runt jorden medan sanningen fortfarande håller på att ta på sig skorna.
  • TheOrp
    Mörksuggan skrev 2013-05-15 21:46:51 följande:

En god man kan inte bestämma vad du ska och inte ska köpa. Du har fortfarande makten över din tillgångar.
    synd.
  • SupersurasunkSara
    TheOrp skrev 2013-05-15 21:40:26 följande:
    Tack för det.
    Varsågod. Jag tycker man ska vara snäll om såna det är lite synd om.
  • VackraFlicka
    Anonym (undrande) skrev 2013-05-15 20:37:13 följande:
    hej! finns de någon som vet sidor man kan beställa grejer ifrån trots anmärkning. 
    Det beror väl på vad du ska köpa, och vad det kostar.... Och att ha en anmärkning är väl inget problem bara du har ett bankkort (VISA) eller direktbetalar via bank.... Har du skulder tycker jag nog du ska betala dem innan du konsumerar lyxprodukter. Annat kan du nog handla på närmasta ICA eller myrornas....
  • TheOrp
    SupersurasunkSara skrev 2013-05-15 21:58:08 följande:
    Varsågod. Jag tycker man ska vara snäll om såna det är lite synd om.

Pysslar du mycket med egenhjälp?
  • Anonym (undrande)

oj vilken diskussion detta blev, kan tillägga att mina skulder jag har är för att ett ex till mig beställde saker i mitt namn som ligger hos utredning. Men jag betalar av den skiten så länge. Så nä min mening är inte att beställa saker och inte sedan betala. jag betalar alltid för mig.

• Den obotliga pessimisten
    VackraFlicka skrev 2013-05-15 22:02:59 följande:
    Det beror väl på vad du ska köpa, och vad det kostar.... Och att ha en anmärkning är väl inget problem bara du har ett bankkort (VISA) eller direktbetalar via bank.... Har du skulder tycker jag nog du ska betala dem innan du konsumerar lyxprodukter. Annat kan du nog handla på närmasta ICA eller myrornas....

Varför det? Lite lyx ingår i normen, så det är väl inget fel med det?
  • kathleen84

Om du har betalningsanmärkningar, skulder så finns det vissa sidor du kan beställa på faktura. För mig har det fungerat.
    bonprix.se (jag beställde för 3000 kr)
    glasögon , om du har recept på glasögon favoptic heter sidan
    jag lyckades beställa på dammsugarpar.se

Alla sidor som har egen faktura brukar funka och dem har avbetalkning på fakturorna också.

jag har själv blivit försatt i skuldsaldo + bet anmärkning för att jag var naiv och ställde upp på ett lån åt mitt ex, samt mobilabonnemang för att denne inte kunde själv då denne hade skulder., Men när vi gick isär  så betalade personen, till efter några månader tväårstopp och försatte mig i ekonomisk kris,
    jag fick akut tid till kurator.. hon sa vad jag skulle betala och inte betala. jag hade ju ett eget lån jag betalade av på (stort).
    jag tog det lånet för att betala av krediter (ellos, klarna, halens m.m)  För förstod att räntan var så hög så jag betalade så mycket i månaden. jag tog låpnet för att förbättra min ekonomi, så jag hade en bättre summa i månaden och skulle få ha så i 5 års tid. Tills allt förstördes.

hur kan man med att försätta en annan människa i skulder..

min inkomst är sjukersättning, bostadstillägg + merkostnadersättning

har ni tips på sidor man kan beställa på faktura trots skuldsaldo och betanmärkning så vore jag tacksam för alla tips jag kan få. och nej jag försätter mig inte i mer skulder. jag ska ansöka om skuldsanering, innan man kan ansöka får ingen ny skuld uppstått på 8 månader. det har det inte. men dem säger att nu är det inte läge att ansöka om skuldsanering. så jag får vänta ett tag.

Svar på tråden beställa trots anmärkning