• Slagathor

Lager 157, barnkläder, Funk 157

Vilken storlek ska jag beställa? Det är jämna storlekar, som Didrikssons med 70, 80, 90 osv. Fast Didrikssons är ju stora i storlekarna. 

80 har hon på Didrikssons ytterkläder.
    86 i byxor och kan i vissa fall ha 86/92 i överdelar.
    Hon är 81 cm lång, nätt i kroppen.

Vilken storlek ska jag beställa i från Funk 157? Gäller alla plagg.

Tacksam för svar 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • Svar på tråden Lager 157, barnkläder, Funk 157
  • Slagathor

Jag upplever också att det skiljer sig så mycket. I alla fall så kan jag ge lite info om kläderna, som kanske kan vara till nytta för någon annan. Detta gäller allt utbud på lager 157, inte bara det egna märket.

Jag beställde strl 90 på samtliga plagg.
    Dottern är som ovan skrivet ca 82 cm lång och 10 kg.

Funk-plaggen upplevde jag som stora i strl. Där hade hon klarat sig på strl 80 både vad gäller arm, ben och kroppslängd. Beställde både cardigan, hoodie, "skal"-byxor och jeans. Jeansen var nästan löjligt långa, men lagom i midjan. Vilket känns konstigt då allt brukar vara för stort.

Jag beställde några "leopardmönstrade" tights, och de var verkligen tighta. Strl 90 som sagt där med. Extremt tighta. Upplevde det också konstigt, som jeansen, eftersom hon annars är för smal i midjan. De satt helt slimmade runt benen så jag tror inte de är så behagliga på henne. Inte någon direkt bekväm stretch heller.

På en långärmad tunika/klänning kon i kort ärm. Dålig passform på svea långärmad tröja. Den rosa med ankare.

Den slutgiltiga uppfattningen blir att kläderna inte passar min flicka och jag beställer inte därifrån till henne igen.

Vi har dock beställt till flickan som blir 7 år. Hon är ca 122 och vägen 29 kg. Eftersom hon är något större än normalt så bör 140 passa själva kroppen, om än kanske lite långt i benen. Uppdaterar om den beställningen, om nån vill veta. Kläderna är ju billiga liksom, så vi ger det en chans med stora flickan. Annars blir det retur. 

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
Svar på tråden Lager 157, barnkläder, Funk 157