• Snart 4 barn

Är Emmaljunga Ozone 100% bra?

Hej!

Har hört mycket positivt om Emmaljunga Ozone och funderar på att köpa en. Du som har eller har haft en Ozone, är vagnen 100% bra? Eller finns det brister? Alla synpunkter om denna vagn mottages tacksamt!

What doesn't kill you makes you stronger!
  • Svar på tråden Är Emmaljunga Ozone 100% bra?
  • Ellie

Vi har en ozone city och är mycket nöjda. Den har låsbara hjul, men vi använder nästan aldrig den funktionen, inte ens på grusvägar i skogen. Så enkel att köra! Enligt mig är den också lätt att vika ihop, och bra varukorg under sitsen. Gott om plats i liggdelen. Bra sittdel som går att vända (även om vi mest har dottern emot oss).

Möjliga nackdelar: besvärligt att ändra läge på handtaget eftersom man måste trycka ganska hårt med båda händer på knappar på sidorna, sedan använda ytterligare en hand till att vinkla handtaget. Vi har en åkpåse i sittdelen och denna åker ibland framåt, så att man får justera barnets läge (hon blir halvliggandes efter ett tag), men det kanske är att vi inte lyckats fästa den på rätt sätt.

Skulle utan att tveka köpa denna vagn igen (har använt den i snart 1 år), men har ingen erfarenhet av andra vagnar.

• Snart 4 barn

Tack! De nackdelar som du nämner känns ändå hanterbara, om man säger så.
    Kul att höra att du skulle köpa den igen Glad

What doesn't kill you makes you stronger!
  • Justi

Jag hade vagnen i 6 mån, va jätte nöjdmed den det ända va att tyget va varmt så sonen brukade bli fruktansvärt svettig i nacken, men ett tips e då att köpa bugaboos sittdyna :)

• Justi

Inga problem, jag hade även bugagoos åkpåse i på vintern, sitter som skräddarsytt

• Vim

Vi hade en Ozone men gillade inte den ergonomiska sittdelen (när barnet har fullt liggläge så är rumpan nedanför rygg och ben som i en "svacka") och att kanterna var så låga så bytte till Nitro City som kommer till veckan! Känns mycket bättre och mer ombonad. Blir bra till vintern också med åkpåse då den har större sittdel. 

Svar på tråden Är Emmaljunga Ozone 100% bra?