• Pomidor

Färsk eller fryst bröstmjölk?

Nu är det så att min sambo vill inte ge vårt barn bröstmjölk från flaska eftersom han säger att den inte är lika nyttig som "färsk" bröstmjölk, dvs direkt från bröstet.
    Han påstår att  nästan all näring försvinner när man låter den stå, är det någon som vet nåt om detta?

• Svar på tråden Färsk eller fryst bröstmjölk?
  • XcsM

Haha, fel fel fel

Du kan pumpa och ha i rumstemp. i max 6 timmar, eller i kylskåp i upp till två dygn. I frysen (-18 grader) håller bröstmjölk i ett halvår.

Däremot skall du inte koka upp den eller värma i micro.

När vi började flaskmata köpte vi en massa en flaskvärmare, skitsmidigt. Jag pumpade ut i 3-4 flaskor som vi ställde i kylskåpet och när bebis blev/blir hungrig ställer min sambo flaskan i flaskvärmaren och väntar 2 minuter. Skitsmidigt! 

• castafiore

Vad jag har lärt mig så förstör frysning en liten del antikroppar, men den är fortfarande bättre än ersättning.

• XcsM
    XcsM skrev 2013-05-11 16:33:47 följande:
    När vi började flaskmata köpte vi en massa en flaskvärmare, skitsmidigt. Jag pumpade ut i 3-4 flaskor som vi ställde i kylskåpet och när bebis blev/blir hungrig ställer min sambo flaskan i flaskvärmaren och väntar 2 minuter. Skitsmidigt! 
    En massa flaskor och en flaskvärmare ** skulle det stå såklart. Inte en massa flaskvärmare
Svar på tråden Färsk eller fryst bröstmjölk?