• Poena

Denna klänning till bröllop?

Är det helt fel att ha denna klänning på ett bröllop? Har letat överallt och blev så glad när jag äntligen hittade en jag gillar. Men min man tycker den är för kort (slutar en decimeter ovan för knät) och att jag inte kan ha den. Klädkoden är kavaj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 12:53
    Bilden kom inte med, det är denna pernillawahlgren.jetshop.se/marmola-short-dress--ivory-p-1149-c-159.aspx

• Svar på tråden Denna klänning till bröllop?
  • Insatt

Den är vit. Såvida bruden inte har färgglad klänning är det inte ok oavsett hur lång den är.

• Tia F

Jag skulle förstås läst hela inlägget. Klädkod kavaj ser jag nu då ska det inte vara så väldigt fancy :D 

• Baktakt

Det beror på hur känsligt brudparet är med traditioner. Man kan alltid lägga till något färgglatt oavsett.

• Cornellia

Håller med "Insatt", man bör undvika en vit klänning på ett bröllop.
    (dessutom var den inte snygg, såg mer ut som en stor stickad tröja än en klänning)

• Poena

Jag inser att färgen är lite missvisande på bilden. Den är inte så speciellt vit utan mer crème/natur.. Det roliga är att jag fick hjälp av ägaren i affären som plockade fram just denna när jag sa att jag skulle på bröllop :-/ Tänkte för övrigt ha en färgad sjal till och strympbyxor så jag kommer absolut inte se ut som bruden men det kanske är dumt ändå.

• JPT

Jag tycker att klänningen var väldigt söt och det var inga problem med längden, men jag hade nog inte valt den till bröllop på grund av färgen (även om den är mer naturfärgad). 

• Miss Cee

Oavsett om bruden har prickigt så är en helvit klänning inte ok på bröllopsgäst.
    Välj en annan.

Ordet
  • Vinterankan

Tycker också den är helfelpga färgen, även om den är mer crème. Den är fortfarande vit. Om jag var på bröllop och någon hade en sådan klänning så skulle jag undra hur den gästen tänkt (även om det var ok för bruden).

• mimmi006

Jag tycker absolut att du ska ta den, jättefin! För att den inte ska se ut som brudklänning är det ju bara att bryta av med någon färg på assecoarer, det skulle vara fint med ljusgrönt, turkost eller persika, tycker jag! Jag gifte mig förra sommaren och jag tror flera gäster hade vitt på sig, men det var ingen som tog fel på vem som var bruden ;) Gammalt och förlegat.

• Nyfiken gul

tycker jag ser väldigt tråkig ut, mer en sticka tröja än klänning. 

Jag tror det är färgen som gör att den ser trist ut. Hade den varit solgul eller  liknande så hade den nog sett annorlunda ut.

Hur man än försöker göra den festlig med accessoarer så kommer den för mig fortfarande se oerhört trist ut. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Denna klänning till bröllop?