• jenst1

Brio race sulky. KOmmentarer snälla!

Hej!
    Ni som har/har haft Brio race sulky kanske vill dela med er av era erfarenheter.
    Ska förmodligen köpa en sådan på fred, men vill göra en sista research.

Funkar bra i snöunderlag? lättkörd för att inte ha svängda framhjul? (ville ju egentligen ha det då jag är bortskämd med det både på singelvagnen och dubbelvagnen, men men....). Inte alltför otymplig?

Vi hade väl egentligen tänkt en Chicco liteway, men med tanke på vinter och snö samt att vi ev ska använda ståbräda så kändes Brio race som ett bra alternativ.

TACK!!!

• Svar på tråden Brio race sulky. KOmmentarer snälla!
  • schubi81

Vi har en Race från -08 som vi älskar, har haft den till och från förskolan, både med och utan ståbräda (Gekås Babyboom). Bra liggläge. När vi köpte den valde vi mellan Timmy och Race, Timmyn gick bort för vi gillade inte det "lösa" sufletttyget.
    Den är ju klart "tyngre" att köra än våra UJ´s och vårt Bee+ men ändå lättsvängd och mycket stabil. Det som är sämre är när man ska köra på packad snö, då liksom glider vagnen gärna i sidled, men jag vet inte hur däcken ser ut nu för tiden? Våra är breda och med ganska lite mönster om man tex jämför med UJ. I oplogad snö går alla vagnar typ lika dåligt enl vår uppfattning,,,
    Vi tror nog att om vi skulle köpt en ny sulky idag hade det nog blivit en Race igen! Speciellt eftersom vår förskola inte har nåt tak eller skydd alls för vagnarna.

• CurreTott

Har en äldre modell så jag vet inte om det är samma men den rullar på bra och är lätt. Dock tycker jag handtaget är för tjockt så det irriterar mig fruktansvärt när jag kör vagnen.

• ParaplyHelvete

Jag är jättenöjd med den vagnen. Den fungerar att köra med på grus och i snömodd även fast det blir lite tungt, men det blir det väl i princip med alla vagnar. Nu när gatorna är sopade går det lätt även fast den har fyra fasta hjul.

Nackdelen tycker jag är att varukorgen inte är så djup och "lutar" så att det ibland känns som att sakerna ska halka av. Det finns även risk för att den blir för baktung om man har ex. en tung väska hängandes på handtaget så jag vågar inte ha det ifall den skulle råka tippa bak.

• vintersippan

Har en brio race som jag är mest missnöjd med, årsmodell 2012. Jobbig att köra då hjulen inte är svängbara. Tar STOR plats i bilen, dålig sele som bara trasslar sig, dålig sufflett. Obekvämt handtag. Den ryker snart! Har en Chicco liteway oxå som fyller sin funktion som "smidig bilvagn". Går att sätta en ståbräda på den oxå.

• pempan

Har haft en Brio Race till min son under hans sista vagntid, den är nu såld. Jag tycker att vagnen är väldigt prisvärd men lite trög att köra. Inte optimal som ex. shoppingvagn men i snö funkar den bra! Om du vill/kan skulle jag hellre köpa en UJ swift. Jag har den nu till min dotter och jag älskar den! Skön att köra med lufthjul och den funkar lika bra i stan som i lite svårare terräng :) 
    Jag är supernöjd med den vagnen! Kommer inte byta den förrän hon växt ur den :) 

• Maddiogora

Men varför inte köpa en spinn då ? Är ju i sitt delen som race men med svängbara framhjul. Och den har i alla fall vi varit dupernöjda med.

• jenst1

Tack hörrni!
    Vintersippan: så det funkar m ståbräda på chicco! Vad bra. Hade ni bumprider? Förstår att det inte är optimalt på en sådan vagn m i nödfall är det ju bra.
    Maddiogora: jag var länge inne på spinn m hon i affären sa att den var större och tyngre och jag vill ha så liten och lätt som det går. Men är race trög är servlet ändå bättre m spinn. En kostnadsfråga också.

• Maddiogora

Jaha trodde allt var samma i race och spinn bara skillnaden på hjulen , men att brio sitty är en nättare modell av båda två , men där ser man man lär sig något nytt varje dag :)

• vintersippan

Vi har en lascal buggyboard till en teutonia just nu. Men kollade på deras hemsida att den även passar race och Chicco. Har ingen bumperbar till chiccon nej. Chiccon är såklart inte särskilt bra att köra i snö, men funkar om det är plogat

• scaras

Va? Race o Spin är väl likadana, vad skulle det vara som skiljer förutom framhjulen? Ser ju iaf precis likadana ut och funkar på samma sätt..

• jenst1

Kan det vara så att jag missuppfattat henne. Vi hade så många vagnar framme så nu blir jag osäker.... Kan hända att ni har rätt. Får kolla upp detta. Hur dom helst blev det ingen race. Var lovad en vagn på blocket och vi hade kommit överens om dag m så fick jag medd sent en kväll att hon sålt till annan som kom tidigare.

Svar på tråden Brio race sulky. KOmmentarer snälla!