Ansöka om enskild vårdnad utan advokat?
Någon som gjort det? Kostar det också en massa pengar?
Någon som gjort det? Kostar det också en massa pengar?
Ansökningsavgift på 450 kronor.
Att få enskild vårdnad är inte lätt om den andra föräldern nekar. Varför vill du inte ha ett ombud?
Jag har inte råd
Det finns ju både rättshjälp o rättsskydd, ring till en familjerättsadvokat/jurist o be om råd!
Om den andre parten har ett ombud så skulle jag inte råda dig att företräda dig själv, såvida du inte är väldigt, väldigt påläst o insatt möjligtvis...
Jag har råd med 450 kr men inte advokatkostnader på över 10 tusen kronor, vilket det kostade (med hemförsäkring) förra gången.
Har du dålig ekonomi kan du ha rätt till rättshjälp. Boka in ett möte med en jurist/advokat (som du själv får betala) och ansök sedan om rättshjälp.
Ge dig inte in i en tvist utan ett ombud som företräder dig. Det är dömt att misslyckas såvida du inte själv läst juridik!
jag själv ligger i vårdnadstvist och har under senaste året fått betala 5000 kr och jag är berättigad rättsskydd (heter det va, som man får genom hemförsäkring?) så jo, det kostar mer än bara avgiften om 450 kr för stämning.
Du ska absolut inte driva en vårdnadstvist utan hjälp av ett ombud. Ring för att få lite råd innan du gör något
Eller så slutar du bråka med ditt X och ser till barnets bästa, vilket är att ha två föräldrar!