• Prio

Ny utmaning - 5 kg till midsommar!

Hej!

Än finns det tid att göra något åt vikten innan sommaren, men nu är det sista chansen detta året.
    Vem vill vara med på sista-rycket-utmaningen 5 kg till midsommar. 5 kilo till midsommar ger ca 0,75 kg i veckan och det är allt annat än omöjligt.

Nu kör vi!!!    

• Svar på tråden Ny utmaning - 5 kg till midsommar!
  • LillaEmlaan
    Fröken Vargh skrev 2013-05-10 11:09:18 följande:
    Jag har gått ner 3,3 kg den här veckan, och midjan har krympt 9 cm (!). Inte undra på att byxorna suttit bättre de senaste dagarna.

LillaEmlaan; ojdå, ja det låter som om en ny våg vore på sin plats Skrattande Grattis ändå för att det har gått bra!

Jag har usel karaktär, så jag har gjort ett eget 12-veckorsprogram till mig själv med 3 "faser". Nu i början är det ganska strikt, det känns lättare på något sätt för mig.
    OJ ! det var inte dåligt ! Skrattande

Haha jaa, jag tror den inte är riktigt som den ska. Tack så mycket ! Sockerfri i 10 dagar och det känns kanon:)

Åh, det är nog vad jag skulle behöva! Skulle helst av allt ha någon som kommer och tar ut mig och hjälper mig med träning ^^  Typ en PT eller nått, men det är ju så dyrt. (Tror jag?)  Sambon erbjöd sig att hjälpa mig men kan inte ta honom på allvar när han sätter igång haha

Grattis förresten Fröken Vargh ! Hoppas det håller i sig :)
  • Fröken Vargh

Jag har lyckats gå ner 0,8 kg till sedan vägningen igår Förvånad så -4,1kg på 8 dagar, det är ju nästan 5 kg redan! Jag får nog satsa på att gå ner 10 kg till midsommar totalt istället.
    Blev precis barnfri och laddade MP3:n inatt med massa ny musik, så det lutar åt en skön promenad nu efter lunch! Måste säga upp mitt gymkort också idag, det har varit fryst i 3 månader.

Hoppas ni alla får en trevlig helg och en riktigt mysig lördag! {#emotions_dlg.flower}

• Fröken Vargh
    LillaEmlaan skrev 2013-05-10 18:37:33 följande:
    OJ ! det var inte dåligt ! Skrattande

Haha jaa, jag tror den inte är riktigt som den ska. Tack så mycket ! Sockerfri i 10 dagar och det känns kanon:)

Åh, det är nog vad jag skulle behöva! Skulle helst av allt ha någon som kommer och tar ut mig och hjälper mig med träning ^^  Typ en PT eller nått, men det är ju så dyrt. (Tror jag?)  Sambon erbjöd sig att hjälpa mig men kan inte ta honom på allvar när han sätter igång haha

Grattis förresten Fröken Vargh ! Hoppas det håller i sig :)
    Tack! Och gud vad du är duktig som varit sockerfri 10 dagar!! Jag vet själv, är inne på dag 9 nu utan socker, jag minns faktiskt inte när jag var sockerfri en hel helg sist vilket är skrämmande! Har du haft något sug eller upplevt någon "dipp"  (när man känner att allt är meningslöst och "ge mig godis" typ)?

Haha, nej förstår att det inte kan vara lätt att bli tränad av sin sambo
  • Magiace

Nu har jag vägt mig.. Inte ett gram ner på en vecka med strikt LCHF och 2h träning varje dag :( kanske ska ta en nutrilett kur och få en kickstart istället..

• Fröken Vargh
    Magiace skrev 2013-05-13 08:58:50 följande:
    Nu har jag vägt mig.. Inte ett gram ner på en vecka med strikt LCHF och 2h träning varje dag :( kanske ska ta en nutrilett kur och få en kickstart istället..
    Testa att minska på fettet
  • Metalizer

Idag har jag kört en vecka på lchf (eller jag är på 7e dagen idag)
    -3,5kg, och -10,5cm om man räknar ihop allting som jag har mätt här och där på kroppen
    Jag är jättenöjd! Nu hoppas jag bara att det inte vänder och går åt fel håll För dom 3,5kg antar jag "bara" är vatten..

Jag har även bestämt mig för att köra på Jillian Michaels 30 day shred, och körde första passet idag! PUST vad det känns i hela kroppen nu! (men jag tänker inte köra varenda dag i 30 dagar, det tror jag inte kroppen mår så bra av, så jag kommer ta någon vilodag i veckan!)

• LillaEmlaan
    Fröken Vargh skrev 2013-05-11 12:55:11 följande:
    Tack! Och gud vad du är duktig som varit sockerfri 10 dagar!! Jag vet själv, är inne på dag 9 nu utan socker, jag minns faktiskt inte när jag var sockerfri en hel helg sist vilket är skrämmande! Har du haft något sug eller upplevt någon "dipp"  (när man känner att allt är meningslöst och "ge mig godis" typ)?

Haha, nej förstår att det inte kan vara lätt att bli tränad av sin sambo
    Tack ! :)

Jag har nog inte varit sockerfri alls sedan dottern kom, en snabb sockerkick räddade mig för ögonblicket när man var trött liksom ^^ Det blir lätt för mycket.

Ooh ja, hade en sådan "dipp" igår då jag hade så mycket att göra men ingen ork och kände mig bara allmänt dålig som inte hade gjort det jag skulle osv. Började klanka ner på mig själv och ville gå till affären och köpa hem hela lösgodis-sortimentet typ.  Men jag tog mig en "bananshake" eller vad man ska kalla det (Mixade 1 banan med 1,5 dl mjölk) .  Kändes faktiskt bättre när jag hade fått i mig den :)

Hur är det för dig?
  • Fröken Vargh
    LillaEmlaan skrev 2013-05-13 18:20:19 följande:
    Tack ! :)

Jag har nog inte varit sockerfri alls sedan dottern kom, en snabb sockerkick räddade mig för ögonblicket när man var trött liksom ^^ Det blir lätt för mycket.

Ooh ja, hade en sådan "dipp" igår då jag hade så mycket att göra men ingen ork och kände mig bara allmänt dålig som inte hade gjort det jag skulle osv. Började klanka ner på mig själv och ville gå till affären och köpa hem hela lösgodis-sortimentet typ.  Men jag tog mig en "bananshake" eller vad man ska kalla det (Mixade 1 banan med 1,5 dl mjölk) .  Kändes faktiskt bättre när jag hade fått i mig den :)

Hur är det för dig?
    Det var duktigt att du kunde ta dig själv i örat, du mådde nog 1000 ggr bättre också efter din banashake än om du ätit hela godishyllan i affären Här går det också bra! Inget sockersug eller sug efter bröd eller annat, helt otroligt! Hoppas att det håller i sig!
  • LillaEmlaan
    Fröken Vargh skrev 2013-05-13 18:38:23 följande:
    Det var duktigt att du kunde ta dig själv i örat, du mådde nog 1000 ggr bättre också efter din banashake än om du ätit hela godishyllan i affären Här går det också bra! Inget sockersug eller sug efter bröd eller annat, helt otroligt! Hoppas att det håller i sig!
    Ta mig själv i örat vet jag inte, bara för lat för att ta mig till affären

Åh vad härligt för dig ! Håller tummarna!

Jag äter dock bröd, men grovt sådant och endast till frukost eller en kvällsmacka.
    Tidigare kunde jag leva på mackor ^^
  • nummerett

Hoppar gärna på, jag började i höstas med min viktnedgång... Och har nu 5 kg kvar tills jag är nöjd. Har stått stilla länge nu, men nu blir det nya tag :) mer träning och strunta i godiset blir det här:))

Svar på tråden Ny utmaning - 5 kg till midsommar!