• annakarlsson

sportbh till 15 åring

Hej min dotter har börjat träna ganska mycket. Hon säger att hon får ont i brösten och behöver en sportbh. Villket märke är Bra? För ett par veckor var vi och fick hjälp med vanlig bh storlek på Tvillfit och hon har 70d. Är det sant att sportbh ska vara en storlek förliten så att hon ska ha c-kup
    a, tycker det låter underligt. Ursäkta dumma frågor men jag är själv helt platt så jag har aldrig använt sportbh

• Svar på tråden sportbh till 15 åring
  • Barnlangtan

Jag använder någon från Stadium, har dock ingen aning om märket. Den jag använder sitter jättebra, har bröst en aning större än genomsnittet. Sport-BH:n ska sitta bra, inte någon storlek mindre eller större. Man får prova sig fram. Testa i provhytten och stå där och hoppa lite för att se hur brösten rör sig

ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪
  • annakarlsson

Tack för snabba svar, låter som det är lika bra att jag följer med till interspot imorgon. Det är hoppa och kolla hur mycket dom rör sig som gäller då. Ska brösten gunga något överhuvudtaget? Hon har väldigt fasta bröst om det spelar någon roll.....

• Barnlangtan
    annakarlsson skrev 2013-05-01 23:11:49 följande:
    Tack för snabba svar, låter som det är lika bra att jag följer med till interspot imorgon. Det är hoppa och kolla hur mycket dom rör sig som gäller då. Ska brösten gunga något överhuvudtaget? Hon har väldigt fasta bröst om det spelar någon roll.....
    Ja, de behöver ju inte sitta fast jättehårt så hon inte kan andas. Så länge det känns bekvämt och det är ett bra stöd
    ᔕᙓᓰᔓᙓ ☂ᖺᙓ ᗪᗩ૪
  • Kodia

Hej och välkommen som ny medlem!
    Hon får prova sig fram i affären. Du behöver nog inte kolla hur de rör sig och hur fasta de är... :-/ 

• annakarlsson

Tack för snabba och
    bra råd!
    Min dotter tar med sig en kompis och köper själv sin sportbh. Känns som detta är något dom kan fixa själva. Hennes kompis har också stor byst så hon vet nog mer en mig. Har bett henne kolla på Casall.

• 010306

ja Casall har en i strl 70 C/D som jag hade förr när jag hade 70 D som strl & den är väldigt bra :)

• annakarlsson

010306 är det alltid dubbelstorlek, kanske därifrån hon har fått att sportbhn ska vara en storlek mindre. Är det något mer hon ska tänka på?

• 010306

nej det är nog väldigt olika,  ofta kan dem va i strl XS, S, M har jag upplevt och då kan de va svårt hitta så man får rum med brösten men inte sitter löst under om man är en XS /S under  brösten men inte är en A -B kupa.

Jag har annars en Stay in Place nu som sitter rejällt.. den finns i S eller M  C-E kupa i samma så då är det ju flera strl som ska gå i .
    Köpte på Sportamore.se men finns säkert i butik med och kan nog va ett tips.

• annakarlsson

Är verkligen en djungel med olika modeller. Villken från stat in place har du? Återkommer ikväll om hur det har gått när hon har kommit hem

• cosinus

Jag gillar stay in place. Har nu iofs små bröst (70 B) men samma sportbh-ar har funkat när jag ammat och haft 70D.

• annakarlsson

Har nu fått sms med bild direkt från provhytten. Det blev en casall i storlek 70d hoppas det blir Bra. Syns inte mycket hennes stora byst när sport
    bh bhn är på.

• annakarlsson

Nu ikväll har jag sett hennes nya sport bh och hon har gjort "hopp testet" både Med vanlig bh och den nya. Verkligen stor skillnad Tror det var länge sen vi skrattade så mycket Tillsammans också. Tack för alla råd

• Emma82Johansson

Både jag och sin sambo använder oss utav Stay In Places sportbhar och vi båda älskar dem. Stilrena, sitter prefekt, bra stöd och helt OK pris (499kr här i Oslo). Rekommenderar dem starkt! Provade Pierre Roberts också, de var också helt OK. Men rekommenderar Stay In Place mer! :) Lycka till!

Lesbisk och framgångsrik.
  • annakarlsson

Emma82johansson. Tack för tipset. Nu har hon köpt en från casall som hon är nöjd med. har märkt att det är lite lite med bara en om man ska tvätta den emellan Varje gång. Troligtvis behöver hon en till och då ska jag be henne kolla Stay-in-place.

• Parel

Jag använder New Body vilket iofs. är det enda märket jag provat, men jag är så nöjd så jag ser ingen anledning att pröva något annat, jag har D/E-kupa och köper Storlek M då blir det stadigt och bra :)
    Lycka till!

Svar på tråden sportbh till 15 åring