• Orolig82

Efter utomkvedshavandeskap tips??

Jag har haft utomkvedshavandeskap och blivit behandlad med cellgift metotrexat. Igår var hCG äntligen nere på 2 och under 5 släpper de en på Danderyds sjukhus. Jag är såklart lycklig att det är över men vill ju ha barn.... Har två barn sedan tidigare, okomplicerade grav och jag uppfyller inget av kriterierna för ökad risk för X utom nu det största återfallsrisken... Nu som har haft X är det ngn som har tips på hur man kan minska sannolikheten att det händer igen. Jag ville göra en spolning HSS av äggledarna men då sa en läkare att det kan öka risken för infektion - ärrbildning och nytt X. Stämmer verkligen det? Stort tack för alla små och stora tips

• Svar på tråden Efter utomkvedshavandeskap tips??
  • Vickan I

Inget tips tyvärr. Men blivit behandlad med samma sak för utomkveds tidigare. Sade de någon tid som du skulle vänta innan du blev gravid igen?

• lia27

Hej!
    Behandlades med cellgift för 3,5 år sedan. Allt gick bra och friskförklaradrs fort (Danderyd). Månaden senare efter att jag haft en vanlig blödning begärde jag utredning. Jag gjorde detta på både DS och sophiahemmet. På DS tog vi massa blodprover bara. På sophiahemmet gjorde vi en spolning. Allt såg bra ut. Efter cellgift ska man inte bli gravid 3-6 mån efter pga fosterskador. Jag väntad

• lia27

(Jäkla telefon) Jag väntade 6 mån. Hann dock även byta partner. Blev gravid och det låg rätt. Idag 3,5 mån senare väntar jag på andra barnet, ligger rätt oxå. Visst är man alltid orolig i början men man kan nog inte göra så mycket mer tyvärr. Försök en gång till att få spolning..

Svar på tråden Efter utomkvedshavandeskap tips??