Riktigt orolig för sonens musik!
Jag har inte varit medlem mer än några dagar men känner redan vilket varmt forum med högt i tak det här är! Ni som också är tonårsföräldrar eller bara är kloka människokännare snälla hjälp mig med råd och stöttning! Min artonåriga son har aldrig haft problem i skolan eller fritiden är en varm och trygg människa med bra relation till både mig och pappan. På sistone har han börjat dra sig undan en del tycker jag och börjat lyssna mycket på en artist som heter Morrissy. Tyckte först inte det var så farligt musiken låter trevlig och lite tralligt liksom men reagerade när jag såg att sonen satt upp en poster ovanför sin säng - artisten poserar med någon form av vapen i en vangsterkostym och kall blick! det här var så klart en första varningsklocka och när han var hos flickvännen i helgen lyssnade jag på några av låtarna i hans spellista! Fick en rejäl chock då många av låtarna kretsade kring utanförskap aggression och självmordstaankar! inte så trevligt! Har nu googlar på artisten och ha verkar populär bland mexikanska gatugäng och snaggade killar i läderjackor! Mycket oroande! Även om jag vill ha en ärlig och rak kommunikation med sonen känns det svårt att ta upp det utan att han avskärmar sig mer och hamnar ännu längre bort känslomässigt! Har ringt och pratat med hans pappa men an vill som vanligt inte kännas vid några problem! Hur går jag vidare med detta för att min son ska kunna stå på egna ben som en trygg och levande ung vuxen?!