• Aprille

Riktigt orolig för sonens musik!

Jag har inte varit medlem mer än några dagar men känner redan vilket varmt forum med högt i tak det här är! Ni som också är tonårsföräldrar eller bara är kloka människokännare snälla hjälp mig med råd och stöttning! Min artonåriga son har aldrig haft problem i skolan eller fritiden är en varm och trygg människa med bra relation till både mig och pappan. På sistone har han börjat dra sig undan en del tycker jag och börjat lyssna mycket på en artist som heter Morrissy. Tyckte först inte det var så farligt musiken låter trevlig och lite tralligt liksom men reagerade när jag såg att sonen satt upp en poster ovanför sin säng - artisten poserar med någon form av vapen i en vangsterkostym och kall blick! det här var så klart en första varningsklocka och när han var hos flickvännen i helgen lyssnade jag på några av låtarna i hans spellista! Fick en rejäl chock då många av låtarna kretsade kring utanförskap aggression och självmordstaankar! inte så trevligt! Har nu googlar på artisten och ha verkar populär bland mexikanska gatugäng och snaggade killar i läderjackor! Mycket oroande! Även om jag vill ha en ärlig och rak kommunikation med sonen känns det svårt att ta upp det utan att han avskärmar sig mer och hamnar ännu längre bort känslomässigt! Har ringt och pratat med hans pappa men an vill som vanligt inte kännas vid några problem! Hur går jag vidare med detta för att min son ska kunna stå på egna ben som en trygg och levande ung vuxen?!

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • Svar på tråden Riktigt orolig för sonens musik!
  • Aprille

Hej flickan och kråkan! Stort tack artikeln, det är så mycket lättare att ta till sig det som är skrivit på svenska! Efter att ha tagit del av texten känns det mycket lättare om hjärtat. Kände inte igen alla namnen men Peter Birro verkar ju vara en oerhört levande och fantastisk människa och Oscar wilde har ju sagt mycket underfundigt som dyker upp på såna där citatsidor jag gillar! Blir stolt över att min son går sin egen väg och inte följer den konsumssamhällets bredaste väg! Skäms nu lite över min starka reaktion och vill gottgöra det, ska se om jag kan hitta biljetter till någon konsert med artisten så att vi alla tre tillsammans kan njuta av musiken! Tror ni att det är tillräckligt plåster på såren i så fall?

Älskande. Dansande. Levande! Stolt mor till tonårsson, djärv utforskare av kosmos.
  • enola

Du behöver inte oroa dig! Jag, en trettifemårig tämligen välanpassad tvåbarnsmamma älskar Morrissey! Underbar musik, stundtals något underliga texter men vilka band/artister har inte det? Flört

• Aprille

Yummimami! Jag har verkligen känt att människor här delar med varandra! Har fått så många spännande infallsvinklar och tagit del av så spännande öden! Har svårt att sluta läsa ibland trots att timmen blir sen! TACK!

• Perite FL
    Aprille skrev 2013-04-30 21:16:51 följande:
    Jag har inte varit medlem mer än några dagar men känner redan

vilket varmt forum      med högt i tak det här är! 
    Det är inte första april idag.
    A nuclear war can ruin your whole day.
  • Aprille

Perite fl! Jag förstår inte vad du menar? Är det mitt namn du tänker på? :)

• Perite FL
    Aprille skrev 2013-05-01 10:02:38 följande:
    Högt i tak. På FL.......
    A nuclear war can ruin your whole day.
  • YummyMami
    Aprille skrev 2013-05-01 10:02:38 följande:

Kombinationen med att heta april (tankarna drar till 1april med lura lura) med att anse att det är högt upp i tak (forumet där man begår harakiri bara av att tycka olikt än mammamaffian vilka lever i 50 talet med en knorr av modern vetenskap och psykologi kring bebisfostran) skapar en tanke om att du retas
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • Aprille

Men oj jag har inte alls upplevt denna inskränkthet (än) men jag är ju ny medlem... Har faktiskt hittills erfarenheten att många olika åsikter kommit till tals! Verkligen tråkigt om det inte alltid är så! Är som sagt var verkligen jätteglad över det stöd jag fått i den här tråden, det är ju inte lätt att hänga med i vad ungdomarna gör utan stödet från andra vuxna!

• YummyMami
    Aprille skrev 2013-05-01 13:02:51 följande:
    Men oj jag har inte alls upplevt denna inskränkthet (än) men jag är ju ny medlem... Har faktiskt hittills erfarenheten att många olika åsikter kommit till tals! Verkligen tråkigt om det inte alltid är så! Är som sagt var verkligen jätteglad över det stöd jag fått i den här tråden, det är ju inte lätt att hänga med i vad ungdomarna gör utan stödet från andra vuxna!

Vi är helt enkelt bara paranoida oxå utöver allt annat här i forumet så VÄLKOMMEN!
    Livet liiivet, varje dag något nytt, dyslexiamaniac.bloggplatsen.se
  • taggigros
    Aprille skrev 2013-05-01 09:53:16 följande:
    Hej flickan och kråkan! Stort tack artikeln, det är så mycket lättare att ta till sig det som är skrivit på svenska! Efter att ha tagit del av texten känns det mycket lättare om hjärtat. Kände inte igen alla namnen men Peter Birro verkar ju vara en oerhört levande och fantastisk människa och Oscar wilde har ju sagt mycket underfundigt som dyker upp på såna där citatsidor jag gillar! Blir stolt över att min son går sin egen väg och inte följer den konsumssamhällets bredaste väg! Skäms nu lite över min starka reaktion och vill gottgöra det, ska se om jag kan hitta biljetter till någon konsert med artisten så att vi alla tre tillsammans kan njuta av musiken! Tror ni att det är tillräckligt plåster på såren i så fall?
    Haha, älskar dina citat om Peter Birro och Oscar Wilde.

Att lyssna på Morrissey är ju knappast nåt ovanligt dock:p Men fint att du vill gottgöra:)
  • eber4

Ha ha. Det här var en ovanligt välformulerad troll-tråd. Jag lyfter på hatten för TS.

• brainpick

Morrissey har väldigt lite med kriminella gäng att göra. Han blev nog stor i dessa kretsar efter han släppte låten "first of The gang" . Det finns väl värre exempel? ;)

Svar på tråden Riktigt orolig för sonens musik!