• Lexis

Komplementvagn till Emmaljunga City Cross?

Hej alla barnvagnsexperter (jag vet att ni finns här...)! Jag skulle vilja ha tips på en smidig andravagn. Vi har en Emmaljunga City Cross nu och den är jättebra i lite terräng och till de dagliga promenaderna. Den är dock extremt osmidig när det gäller att lasta in och ur bilen, den är tung, otymplig och tar upp halva bagaget. Åka buss eller spårvagn med den har jag inte ens funderat på... Har kollat litegrann på Babyjogger City Versa men vill ha fler tips. Den ska vara vändbar, fullt eller nästan fullt liggläge, så stabil det går och ändå vara smidig (inser att smidig och stabil är lite motsatser men så att den inte blåser omkull av en vindpust åtminstone...) och funka att ta med i bilen och samtidigt få plats med en väska eller två. Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Komplementvagn till Emmaljunga City Cross?
  • SockerStinn

Har inga tips på annan smidig vagn, hittade ingen bättre som var mycket mindre än city cross när vi letade för ett par år sedan så vi köpte en paraplysulky som fick funka när vi behövde extra bagageutrymme. Men det har säkert kommit nått sen dess

Tänkte bara säga att city cross funkar utmärkt på buss och spårvagn. Då behöver ju vagnen vara stabil. Att åka med en trehjuling var dock en mardröm. Nu åker jag med paraplysulkyn och på den släpper bromsen titt som tät så det är ingen höjdare det heller

• Lexis

SockerStinn: Nej, trehjuling har jag nog gett upp. Tyckte de verkade bra först men de verkar lite för instabila. Skulle vilja ha nåt mellan den vi har nu och paraplysulky...

• Lexis

enlitenbitkaka: Tack för tipset! Är dock inte jätteförtjust i utseendet på Bugaboo men det är ju många som rekommenderar den på andra ställen så jag ska kanske testköra en sån ändå...

Svar på tråden Komplementvagn till Emmaljunga City Cross?