• kluster

Maclaren

Hjälp mig - är Maclaren så bra som det sägs?! Läget är såhär - jag har en 2,5 åring och har sedan han föddes haft en Brio Go som jag älskar och använder fortfarande. Som resevagn hade vi först en Quinny Zapp som jag inte alls gillade då den var ranglig, gillar ej tre hjul och gick inte alla fälla ihop smidigt då den blev 2 delar. Köpte sedan en billigt Chicco Liteway på Blocket som jag avskyr. Den går snett, känna instabil, bygeln måste tas av när man fäller ihop och nej stort ogilla!
    Jag har hela tiden varit inne på Maclaren men tvekat pga priset, att den inte är jättelätt att få tag på samt att jag inte vet vilket modell jag ska välja.

Så är detta paraply/resevagnens rolls royce? Vilken modell ska man välja när man har ett större barn, räcker det med triumph eller ska man köra quest? Han ska kunna sova i vagnen, behöver inte vara fastspänd men bygel är bra. Vill gärna ha lite mer stabilitet än en ranglig billig vagn.

Ge mig alla era tips och råd kring detta då det börjar närma sig sommar och resor både med flyg/bil/båt. Och var hittar man Maclaren till bäst pris??!

Tack!

• Svar på tråden Maclaren
  • zbaby

Testade också många men köpte till slut en begagnad McLaren Quest av en kompis och blev helt såld. Den är grym..
    Blev snål när den gick sönder och dottern höll på att sluta med vagn och köpte då en på Babyland för 990kr. Deras egna märke, det står Highway i grönt eller ngt på sidan, annars helt neutral. Köpte en svart men finns i många färger och även mönstrade..
    Den är helt i klass med McLaren vagnen!

• emilsmamma

Techno xt rekommenderas varmt. Det är vad jag kör min (långa) 2,5 åring i dagligen - till dagis och till parken. Rest med ett flertal gånger. Fullt liggläge, bra sele, grym suflett, praktiska fickor bakpå. Köpte min på blocket för ca 1000 kr tror jag det var. Visst är den rangligare än en "riktig" vagn, men för en paraply/rese vagn tycker jag den är skitbra. Mitt ex har två minus som begagnad, varukorgen har tappat formen så saker ramlar lätt ur. Och handtagen smular sönder till en kladdig gegga (har märkt i begagnatannonser att det visst är ett rätt vanligt åldersproblem men de formulerar det lite snyggare som typ lite slitna handtag el liknande) Jag har löst den med ett lager supertejp, funkar fint. Lycka till.

• Tessie2022

Jag har haft en Maclaren Techno XT och den var helt suverän. Efter att ha använt den flitigt till 2 barn så var den fortfarande i mkt fint skick. Underbar att köra i jämförelse med andra paraplyvagnar.. Har nu köpt en ny men en XLR istället till min lilla "sladdis" .

Svar på tråden Maclaren