• patti1987

vilken klänning ska jag välja? hjälp! :)

sommarbröllop i sverige.

bruden önskar att jag ska ha ljusrosa klänning.

har nu 2 och välja mellan..men kan inte bestämma mig... kan inte ta kort just nu när jag har dom pa mig..(inte de lättaste själv) :P

men vad tycker ni? tänkte ha nude färgade skor till och eventuell guldiga smycken? andra förslag önskas med

• Svar på tråden vilken klänning ska jag välja? hjälp! :)
  • DJkillen
    Duckan skrev 2013-04-29 13:57:56 följande:
    Enligt etiketten som jag skrev och jag gillar att följa den. Den klänningen du länkade till är inte snygg på någon. Mus-kort går fet-bort.
    Haha. "Etiketten", jaja. Ok. Du får gärna ge någon källa annars kanske den bara finns i ditt huvud.
  • Duckan

Du menar att jag skulle ha hittat på det? Haha, jo jo, absolut har jag det. Att du kom på mig!

• Duckan

Tillägger dock att du har en poäng ang ett sommarbröllop i en trädgård kanske längden på klänning inte är så viktig.
    Dock hör det till att man inte har mus-kort och inte heller alltför urringat på bröllop.

• Blitz

Ångrar mig och säger att klänning nr 1 ser superfin ut på dig. Kör på den ;)

• GretaJohanna

Den första klänningen, med spets, satt mycket bättre på dig och såg väldigt fin ut. Den är ett bra val tycker jag :) Och givetvis smycken i guld till, supersnyggt!

• GretaJohanna
    Duckan skrev 2013-04-29 13:32:35 följande:
    DJkillen, så korta klänningar är inte okej på bröllop enligt etiketten så det är inget för ts.
    Nu har väl visserligen inte TS skrivit något om vad det är för klädkod?, som ju brukar vara det man går efter när det gäller klädseln. Jag håller dock med, inte till något etablerad klädkod är det passande med så korta klänningar, "mus-korta". Och jag tycker att det hör till god ton att man inte kommer för lättklädd på något bröllop, inte ens ett bröllop med en väldigt fri (och påhittad) klädkod som tex "sommarfin". Inget väldigt urringad och inget kort-kort på bröllop.
  • Blitz
    GretaJohanna skrev 2013-04-30 00:41:37 följande:
    Den första klänningen, med spets, satt mycket bättre på dig och såg väldigt fin ut. Den är ett bra val tycker jag :) Och givetvis smycken i guld till, supersnyggt!
    O jag som tycker silversmycken skulle synas bättre,Flörteller något som bryter av, kanske turkost Drömmer
  • junjul

Ettan sitter mycket bättre på dig!! Annars hade jag nog sagt tvåan, men ettan var verkligen superfin på :) tycker dock silvriga smycken och nudefärgade skor!

• Duckan

GretaJohanna, finns ingen riktig kod är det svårare, men som du säger, mus-kort är aldrig passande på bröllop. (Helst inte i några sammanhang enligt mitt eget tycke)

• patti1987

klänningen måste vara LJUSROSA inte lång men inte för kort.. jag tycker mest om klänningar som slutar ovanför knäna... till knäna känns för mig lite tantigt :P trivs inte alls i det..men den klänningen slutar ju ovanför knäna och känns väl ok för ett kyrkligt bröllop spetsen gör det ju lite festligare :)

hade jag valt själv skulle det bli en helt annan färg en helt annan klänning/modell. men nu måste man ju följa brudens önskan lite iallafall

men super tack alla!

• patti1987
    sötarara skrev 2013-04-29 18:16:18 följande:
    Framgår det nu vars klänningarna är ifrån?

som jag skrev innan, ettan en affär som heter soho zoo(tysk) 2:an new yorker som finns även i sverige? båda var billiga :P under 200 kr :P
Svar på tråden vilken klänning ska jag välja? hjälp! :)