• I have a kid

Någon här som använder Flourfri tandkräm ??

Som frågan lyder{#emotions_dlg.flower}

Finns det någon annan här som funderar på eller / redan nu använder flourfri tandkräm?

till sitt barn ? sig själv ?

• Svar på tråden Någon här som använder Flourfri tandkräm ??
  • pigglet

Jag vet att grannarna gör det, jag fick mig en föreläsning för ett par år sedan om riskerna med fluor.
    8-åringen i familjen hade 4 hål sist hon var till tandläkaren. Naturligtvis kan det bero på annat än just avsaknaden av fluor, men för mig räckte det i alla fall för att jag skulle känna mig lugnare med mitt val att fortsätta med fluor. Hellre fluor på tänderna än fyllningar som vi inte vet hur de påverkar i längden - se bara på amalganet. 

• MrsMia

Vi använder flourfri tandkräm, hela familjen och har gjort det sedan 5 år tillbaka. Jag brukade ha mycket karies tidigare, men min man övertygade mig och ingen av oss har fått problem sedan dess.
    Vi är väldigt noggranna med den mekaniska rengöringen, att inte missa något. All skit i vanliga tandkrämer är jag gärna utan, barnen också. 

• I have a kid
    MrsMia skrev 2013-04-24 21:47:45 följande:
    Vi använder flourfri tandkräm, hela familjen och har gjort det sedan 5 år tillbaka. Jag brukade ha mycket karies tidigare, men min man övertygade mig och ingen av oss har fått problem sedan dess.
    Vi är väldigt noggranna med den mekaniska rengöringen, att inte missa något. All skit i vanliga tandkrämer är jag gärna utan, barnen också. 
    Okej =) var köper ni??

Vad säger era barns tandläkare ?
  • MrsMia
    I have a kid skrev 2013-04-24 22:02:40 följande:
    Okej =) var köper ni??

Vad säger era barns tandläkare ?
    Jag har köpt den på Ica Maxi, i Nacka. I London har jag hittat flera olika som jag köpt med hem. 

Tandläkarna är det ingen idé att diskutera med, de är så indoktrinerade av flourlobbyn. Frågar de om tandkräm säger jag hur vi valt att göra, annars tar jag inte upp det. Våra tänder har ju varit i bra skick på kontroller, så de har inget att anmärka på. 
Svar på tråden Någon här som använder Flourfri tandkräm ??