• Lyckokakan

Trille Viper 4s

Hej!

Har börjat kika lite i barnvagnsdjungeln, läser recensioner och så. Men vore kul att höra av er här på familjeliv också Solig

Någon här som har Trille Viper 4s? Åsikter? Glad

BF 2013-10-10
  • Svar på tråden Trille Viper 4s
  • Judiths

Vi har den till vår dotter som är 8,5 månad och är än så länge nöjda. Enda egentliga minuset vi upplevt är dålig fjädring, har dock hört att det är bättre på 2013 års modell.

• voldis

Vi har den är jättenöjda fast den ska börja användas i juni :) Men den är snygg, lätt att köra och fälla ihop

• Lyckokakan

Tack för era svar! 

Får åka och provköra en sen, för den verkar himla bra! Glad 

BF 2013-10-10
  • Amie77

Hur stor är den? Mest fundersam på bredd inklusive hjul i ihopfällbart skick... Måste ju få plats i bagaget.

• voldis

Vi får in chassit ihopfällt i en stor sedan bil. Men dock inte liggdelen. Fast den kan man också fälla ihop. Finns bra film på youtube där man ser hur den ser ut ihopfälld!

• GladSkitunge

Vi har årsmodell 2012 och är supernöjda, även med fjädringen. Det enda minuset från min sida är att chassit är tungt att lyfta in i bilen men det kan jag leva med!

Angående hur den får plats i bilen så tycker jag det funkar bra. Vi har en gammal seat Leon (alltså väldigt liten baklucka) och den får plats där. Klickar bara av liggdelen och lägger den lös ovanpå, inget jobbigt alls :)

• Amie77

Hm, vi har inte så stor bagagelucka. En Renault Clio, men dock kombivarianten av bilen... Men det känns ändå omöjligt att få in den om ni bara får in chassit hos er... Kanske får bli ny bil. Gah! Känns som att alla vagnar är så stora, i alla fall om de ska funka i snö etc. Iofs är det väl höjden kanske som gör att er sedan inte klarar liggdelen... Ska kolla några mått och provmäta bagageutrymmet.

På alla bilder jag hittar är sittdelen vänd bort från den som kör vagnen. Är den dock vändbar? Gillar inte tanken på att ens barn sitter vänd åt ett det andra hållet/samma håll som en själv.

• Amie77

GladSkitunge: Ah, ska kolla upp er bil och se hur den ser ut! Låter lovande dock.

• GladSkitunge

Dom nya har större baklucka så se till så du läser om en gammal modell :) ja man kan ha sittdelen åt båda hållen!

• Amie77

Vad bra att den är vändbar! Tog med måttbandet ut och visst skulle vagnen passa så det blir nog den! För tidigt för att bestämma sig eller beställa än dock (är i v 21).

• Brummiie

Är det någon som åkt tåg med den? dvs x2000 eller nån med trappor, hur pass lätt eller ej det är att ta sig upp och ner? Skrattande 

• Judiths
    Brummiie skrev 2013-06-27 23:08:44 följande:
    Är det någon som åkt tåg med den? dvs x2000 eller nån med trappor, hur pass lätt eller ej det är att ta sig upp och ner?  

Har åkt tåg några gånger. Inga problem att ta sig in, däremot behöver man oftast fälla ihop den och stuva in den bland bagaget. Lite meckigt om man reser själv med bebis. Detta gäller ju dock alla vagnar och är inte specifikt för Trille.
Svar på tråden Trille Viper 4s