Dags att kontakta läkare, vad bör man tänkta på? (PCO)
Hej!
Jag fick i juli-12 veta att jag har PCO. Vi hade då haft oskyddat sex sen jag slutade med mina ppiller feb-12.
Jag fick tillbaka min mens som jag skulle, men drogs med spottings ca 1 vecka innan mens och det var därför jag valde att kolla att allt stod rätt till. Varginalt ultraljud gjordes och hormonprover togs som visade att jag hade PCO, men då min mens kom som en klocka (och fortfarande gör det) bestämde vi oss för att försöka själv ett tag till då vi bara är i 20-års åldern. Nu har det snart gått ett år och inget har hänt. Har testat med LCHF-kost (trots att jag är på gränsen till underviktig) och även med ÄL-tester som bara ger utslag en gång i månaden vid samma tidpunkt, men fortfarande inget plus. Nu funderar vi på att ta kontakt med läkare, men undrar lite om det finns något speciellt man bör fråga/säga?
Vad kommer hända? Vilken typ av hjälp får man (Pergotime?). Skrivs Pergotime ut vid första besöket eller måste man genomgå någon form av utredning? Behöver man någon annan behandling innan man sätter igång med Pergotime?