• Chocoholica

Tips för er med låg mjölkproduktion! :-D

Har alltid haft för låg mjölkproduktion. Hade testat rubbet; amma och pumpa på nätterna, dricka amningste, havreavkok, lättöl och dessutom äta mullbär men nähääää. En dag satt jag på fejan och Medelas FB - sida tipsade om bockhornsklöver (fenugreek). Har tagit tabletter i en vecka och känner en klar skillnad. Lillen tar några klunkar ersättning efter amning (mot tidigare 60 - 90 ml) och sen är det bra. Så glad, så glad! Ville bara dela med mig. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-29 00:13
    Till er som vill köpa:
    www.vitaminpharmacy.se/bockhornsklover-520mg-100-kapslar-kosttillskott.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-21 21:38
    Vill gärna veta hur det gått för er som testat. Funkade det för er?

• Svar på tråden Tips för er med låg mjölkproduktion! :-D
  • Kakmonster

Tackar! Hoppas kunna amma detta barn. Har alltid haft problem med för lite mjölk...

• Chocoholica
    Kakmonster skrev 2013-04-22 21:59:41 följande:
    Tackar! Hoppas kunna amma detta barn. Har alltid haft problem med för lite mjölk...
    Lycka till! Glad
  • mammatillFelix

Har just det problemet och kämpar för fullt för att få igång det. Ska genast åka och köpa detta

Tack för tipset!

• Chocoholica
    mammatillFelix skrev 2013-04-28 09:16:50 följande:
    Har just det problemet och kämpar för fullt för att få igång det. Ska genast åka och köpa detta

Tack för tipset!
    Vet inte om det finns i Sverige. Sök på köp bockhornsklöver. Glad
  • Miam

Vart kan man få tag på det, några tips på ställen?

• Chocoholica
    mammatillFelix skrev 2013-04-28 09:16:50 följande:

Tack för tipset!
    Miam skrev 2013-04-28 14:21:44 följande:
    Vart kan man få tag på det, några tips på ställen?
    Här köpte jag mina. www.vitaminpharmacy.se/bockhornsklover-520mg-100-kapslar-kosttillskott.html
    Det tar ungefär 5 arbetsdagar innan de kommer till dig. De importeras från Storbrittanien.

• Sparriss

Vill också ge ett tips som funkade för mig Värm filmjölk i en kastrull o sila genom ett kaffefilter. Drick sedan vätskan (som tyvärr är vidrig), gärna med lite honung för att göra det liiite godare. Drick så mkt o ofta som går o behövs

• Chocoholica
    Sparriss skrev 2013-04-29 07:09:37 följande:
    Vill också ge ett tips som funkade för mig Värm filmjölk i en kastrull o sila genom ett kaffefilter. Drick sedan vätskan (som tyvärr är vidrig), gärna med lite honung för att göra det liiite godare. Drick så mkt o ofta som går o behövs
    Oj så vidrigt det låter. Ska dock testa. Vad gör man inte av kärlek? Flört
  • Sparriss
    Chocoholica skrev 2013-04-29 10:58:07 följande:
    Oj så vidrigt det låter. Ska dock testa. Vad gör man inte av kärlek?

Ja precis! Skriv gärna o berätta vad du tyckte sen
  • Chocoholica
    Sparriss skrev 2013-04-30 12:59:44 följande:

Ja precis! Skriv gärna o berätta vad du tyckte sen
    Ska jag göra. Glad
  • mammatillFelix

Fick hem mina kapslar idag. Hur många kapslar per dag har du tagit? Känner du fortfarande skillnad, kanske du inte behöver ge ersättning alls??

• Chocoholica
    mammatillFelix skrev 2013-05-04 18:26:45 följande:
    Fick hem mina kapslar idag. Hur många kapslar per dag har du tagit? Känner du fortfarande skillnad, kanske du inte behöver ge ersättning alls??
    Första dagen ska man ta 1 tablett 3 gånger per dag, andra dagen ska man ta 2 gånger 3 och sen 3 gånger 3 hela tiden. Jag märker skillnad. Lillkillen är mättare på min mjölk än tidigare. Normalt tog han mellan 60 - 9 ersättning, nu räcker det med 30 och ibland tar han ingen ersättning alls. Det fylls på mycket fortare med.
  • mammatillFelix

Härligt! Hoppas det funkar här också Vet du om man måste fortsätta äta dem för att bibehålla produktionen eller kan man sluta när man "fått upp" mjölkproduktionen?

• Chocoholica
    mammatillFelix skrev 2013-05-04 20:41:26 följande:
    Härligt! Hoppas det funkar här också Vet du om man måste fortsätta äta dem för att bibehålla produktionen eller kan man sluta när man "fått upp" mjölkproduktionen?
    Det vet jag däremot inte men jag fortsätter. Glad
  • Mandelbiskvi

Har hört att hallonbladste och fänkål/aniste elller nåt skulle funka för amningen, mjölktillströmning! Någon som testat?

Hallonbladste hjälpte mig få en bättre utdrivningsfas under förlossningen och jag blöder redan nu rätt lite, födde en son vaginalt för 2 dgr sedan, livmodern känns super redan, konstigt nog! Nästan så jag tror att teet har gett effekt, för så var det inte de andra gångerna, inte alls!
    Då höll mina eftervärkar på att knäcka mig, och båda gångerna har blödningen fortsatt 6-8 v som man brukar säga.
    Nu är det för tidigt att säga. Fanns en vetenskaplig studie om hallonbladtabletter i BMJ tror jag...

Andra tips för stimulering av mjölkproduktionen?
    <Ammar på för fullt.

• Chocoholica
    Mandelbiskvi skrev 2013-05-06 18:59:11 följande:
    Har hört att hallonbladste och fänkål/aniste elller nåt skulle funka för amningen, mjölktillströmning! Någon som testat?

Hallonbladste hjälpte mig få en bättre utdrivningsfas under förlossningen och jag blöder redan nu rätt lite, födde en son vaginalt för 2 dgr sedan, livmodern känns super redan, konstigt nog! Nästan så jag tror att teet har gett effekt, för så var det inte de andra gångerna, inte alls!
    Då höll mina eftervärkar på att knäcka mig, och båda gångerna har blödningen fortsatt 6-8 v som man brukar säga.
    Nu är det för tidigt att säga. Fanns en vetenskaplig studie om hallonbladtabletter i BMJ tror jag...

Andra tips för stimulering av mjölkproduktionen?
    <Ammar på för fullt.
    Nu är jag väldigt sent ute med svaret (flåt) men lactation cookies var pricket över i:t.
    Googla så hittar du recept.
    chocoholiquita.wordpress.com There is a skinny woman inside me trying to get out.I can usually shut the bitch up with chocolate
Svar på tråden Tips för er med låg mjölkproduktion! :-D