• Whack A Bunny

Ta körkort medans man ammar?

Hej. 

Då jag fick mitt andra barn så ville min mamma vara snäll och ge mig lite pengar till körkort som vi fått sen min morfar dog.

Nu är det så att jag funderar på intensivkurs, för det känns enklast för mig. Dock vet jag inte hur det går då min dotter på 2 månader helammas. Hon har tagit mjölk på flaska 2 gånger, vilket gick väldigt bra, men hon har aldrig smakar ersättning.

Nu undrar jag hur ni andra gjort när ni ammade och tog körkort under den tiden.
    Gick ni intensivkurs eller vanlig?
    Hur långt tid tog det?
    Hur löste ni det med barnet?

Dexter 090920 * Abigail 130207 * Mommyusagi.blogg.se !
  • Svar på tråden Ta körkort medans man ammar?
  • straw2008

Ge ersättning inna o se om det funkar ? Lämna inte den stackarn som ska ha barnet under din kursvecka utan att ha provat ersättning först. Våra barn har fullkommligt älskat ersättning men börja snabbt, annars är det nog kört.

I kinamockaskogen.....
  • Mercurialis

Kommer du ha tid/möjlighet att pumpa mjölk under intensivkursen?

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Lena

När jag gick intensivkurs betydde det att jag körde 80min per dag fyra dagar i veckan och hade möjlighet att få hjälp att plugga teori. Så länge man tajmar matningen borde det inte vara något problem.

• Whack A Bunny

Jag har en mjölkpump, dock vet jag inte hur jag ska bygga upp ett lager utan att min dotter blir hungrig. 

Sen vill jag inte att hon ska vänja sig så mycket vid flaska så hon kanske glömmer hur man diar.  

• Mercurialis
    Whack A Bunny skrev 2013-04-19 09:28:05 följande:
    Jag har en mjölkpump, dock vet jag inte hur jag ska bygga upp ett lager utan att min dotter blir hungrig. 

Sen vill jag inte att hon ska vänja sig så mycket vid flaska så hon kanske glömmer hur man diar.  
    I så fall får du se till att din dotter kan finnas i närheten under kursens gång så att du kan amma henne, när hon är hungrig.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • bängolle

Tror inte det är så bra idé. Hon skulle ju va helt obältad vid en krock. Om du stoppar henne innanför ditt bälte kommer du att klämma henne. Och vad tror du händer om airbagen löser ut?

• Whack A Bunny
    bängolle skrev 2013-04-19 10:35:42 följande:
    Tror inte det är så bra idé. Hon skulle ju va helt obältad vid en krock. Om du stoppar henne innanför ditt bälte kommer du att klämma henne. Och vad tror du händer om airbagen löser ut?
    Haha, du gör sanning i ditt namn! 

Tack för dagens fniss Tungan ute 
Svar på tråden Ta körkort medans man ammar?